Hemma!

Så har jag tvättat sådär 3 ton kläder och i växlande väderlek försökt få allt att torka!
Igår uppmättes varmaste temperaturen i hela Sverige i vår lilla ort och tvätten torkade som i Thailand. Idag var allt fuktigt under  större delen av dagen!! 
Det var en vacker kväll i kväll med en magisk solnedgång som fick kvällen att bli ljus som dagen! 


Vi tog ett dopp och bublade runt lite!
Jag ställde ett vinglas på muren bakom badet.....
Fixade lite med lilleman och slog mig ned i soffan för att se ikapp Midsomer! 
❤️
Mörkret föll och jag skulle gå ut och hämta vinglaset.
På väg in gick jag fram till tv:n för att kolla hur många bananflugor som tagit sig ett dopp i glaset. 
Där i ljuset fick jag se något stort brunt på glasets fot och äcklad insåg jag att en pantersnigel slimmat sig fast där!! 
Jag skrek och blev spänd som en fiolstäng hela jag. Men istället för att hjälpa mig tände mannen ljuset i taket för att bättre kunna filma mig och min skräck!!!
När jag tittat en gång till så ser jag att det är en till , I GLASET!!! Jag höll på att spy!!! Till slut tog M glaset och var barmhärtig! 
Undrar lite stilla om jag någonsin mer kommer dricka mörk dryck som lämnats oövervakad en stund ...





Kommentera här: