Jag är glad att du mår som du gör....

Jag är glad att du mår som du gör!
Eller jag menar, det är skönt att se att du mår bättre, att du är på rätt väg!
Jag ler åt doktor J då han inser hur tokigt det lät, det första han sagt.
Jag förstår vad han menar. För mellan tårarna och det rinnande snoret finns små glimtar av hopp.  De lyser igenom i eländet och visar vägen framåt. Alla dessa dagar av huvudvärk, blytung kropp och ångest ger också något! Varje ny dag efteråt ger nytänk och framtidstro. Jag inser saker om mig själv och kan bara inte tro hur jag har behandlat mig själv de sista åren. Bara kört på och inte stannat upp för eftertänksamhet en enda gång...
Det är slut med det nu. Jag känner det i hela kroppen. Jag kommer fortsätta bygga på mig själv och mitt välmående. Doktor J menar att det jag tänker om framtiden inte alls är egoistiskt utan helt enkelt sunt tänkande, det är skönt att höra. Det är ok att sätta sig själv först ibland! Wow!! 
Jag har fått möjlighet genom min sjukdom och sjukskrivning att jobba med mig själv och jag kommer komma ut ur det här som en starkare lugnare individ . Jag kommer finnas på planeten jorden både för andra men också för min egen del! Inte bara för andra..
Jag är min bästa vän. 
💕🙏💕

Kommentera här: