Blodmåne & barn på flykt

Inatt är det månförmörkelse, månen ligger så nära jorden som den kan komma just nu och sent i natt /tidigt i morgon, blir den blodröd. Jag ska ställa larmet och försöka ta mig upp vid halv 5 iallafall. 
Men innan dess ska jag sova. 
Sova måste man, för att orka. Jag går alltid in till alla mina 3 barn innan jag somnar själv. Tittar till dem, de ser så rofyllda ut där de ligger. 
Jag är tacksam för att jag bor i ett land där det är möjligt att låta barn växa upp i trygghet. 
I och med alla flyktingar i och utanför krigsdrabbade länder, blir det så tydligt. Så stort. Att vi har det så bra. 
Ibland så bra att vi inte ens vet vad vi ska göra med allt bra som vi har. 
Alla barn sover inte tryggt inatt. 
 Bilder som följer är tagna av Magnus Wennman, som under 2015 träffat flyktingar i läger och på väg.
http://darbarnensover.aftonbladet.se









http://darbarnensover.aftonbladet.se
Eller hur!? Alla kan vi göra nåt! Minsta lilla hjälper! Jag tycker Sverige är ett fantastiskt land på många sätt, och hur artister och Tv-kanaler anordnar galor för att samla pengar värmer i hjärtat. 
Och då lilleman skänker en femma till mannen utanför IcA, och säger att det känns bra i hjärtat, värmer! Och då nyheterna rapporterar att Nu vill 44% av Sveriges befolkning ta emot fler flyktingar , värmer det. 
"We're all in this together "...
Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!' Inget barn (eller vuxen) ska behöva sova otryggt på grund av ex. krig! 



Kommentera här: