The here and now!

Får inte riktigt till samma flyt här som på Lanta med att skriva varje dag! När vi kommer hem på kvällarna är vi så trötta att vi stupar i säng... 
Hemresan närmar sig med små smygande steg. Det här är de absolut två längsta semesterveckor jag nånsin haft. Helt underbart långa. Känns som om tiden är evig och det är alldeles underbart. 

Vi har haft tur med sjukdomar, men en av oss har haft det tufft med utslag som det blivit bakterier i. Det började med ett litet munsår i mungipan ock slutade med utslag på haka, bröst och runt munnen . Jag kan ångra lite, fast jag vet att det inte hjälper, att vi inte sökte hjälpt redan nere på Lanta. Vi trodde länge att det var ett vanligt munsår, men det spred sig. Nu efter två dagar med stark antibiotika mår den så mycket bättre. En av oss hade en magsjuka en kväll, vi andra har lite utslag och myggbett som kliar, lite skärsår på fötterna av vassa koraller, men annars är vi alla ok.  
Älskar snäckor... 
Hur ska jag kunna välja vilka som får följa med mig hem??
☺️


Kommentera här: