en sån dag.

Ååååååå vad jag avskyr dagar som dessa. Hur jag än vrider och vänder mig så är sen obehagliga känslan kvar i kroppen. Irritationen, ångesten, tröttheten , huvudvärken, trycket över huvudet hela tiden hela dagen. Jag går omkring som i inget och bara vill bort. Tankarna bara snurrar och vad jag än gör så är det kvar för att stanna. 
Det är en hemsk känsla! 
Hypothyroidmum
Jag vet att det är övergående. Jag vet att jag ska vara tacksam för jag är inte "sjuk" på det sätt många andra är. Men jag får på riktigt panik! Känner mig fångad i min egen kropp och det enda som känns som en lösning är att få prata med dr J om en lösning. 
Hypothyroidmum
Länge sedan men så känns det idag. 
(samtidigt så kan jag ju inte göra något åt de när det väl kommer.)
Det är bara att förebygga och det är jag ju såååååå bra på......  Ska börja skriva ner allt jag gör varje dag för att se vad som leder fram till vad liksom. Måste få struktur. Som idag. Jag har läst lite inför tentan. Om hållbar utveckling. Hjärnan gör på riktigt ont när jag läser. Som om kunskapen på något sätt bankas in och gör hål i huvudet. Men jag ger inte upp för det. Jag har ett mål och det är inte ok att misslyckas.... Jag har hållt mig sysselsatt hela dagen för att liksom försöka fly undan ångestkänslan i kroppen , men det lyckas ju inte hur mycket man än hittar på. Emellanåt stupar jag av ren utmattning i soffan eller på golvet där jag ligger en stund som i en liten hög. Nu när jag skriver om det och inser att jag faktiskt gör så, ligger på golvet alltså, så blir jag allt lite rädd. Det är inte "normalt" att rasta ihop sig i en hög på golvet. Suck.
Lilleman ( som blir större imorrn) förbereder morgondagens frukost. 
Leilas underbart goda Cupcakes med moccafrosting ( av annan bagare dock !) 

Han har visat mig experiment med mjölk, karamellfärg & diskmedel.
Plantering. Äntligen dags att driva upp små frön igen! 
En del växter gror vart som helst. Den här lilla blomman växer i vår trapp.
Dill och spenat to be.. 
Ska se om det går att odla egen grönkål! Vore ju underbart att ha tillgång till det hela tiden!

Förmiddagens promenad med min fina vän var aningen kladdig då och då. Men vi gick en halvmil och dagen började bra! Det är så skönt att få gå med en vän och prata,,. 
Sov gott.
Kram från mig 



Kommentera här: