Just be

Hittade ett gammalt inlägg. Har total brainfeeeze just nu. Orkar inte skriva här och det är sååååå ledsamt eftersom skriva gör mig hel.... Inlägget är ett par veckor gammalt och har av någon anledning inte blivit publicerat. Så....

Det är onsdag. Yogadag!
Jag kunde gå trots envis förkylning med näsdropp.
Funkade riktigt bra med axeln också. Det var egentligen bara det faktum att jag ätit tacos innan som störde...

Så klokt och sant och så passande just nu när jag försöker lägga ribban lågt och leva livet inifrån så att säga. 
Jag inser nu hur många intryck min arbetsplats ger mig, hur många tankar och känslor som påverkar mer än jag tror och att varje dag är en kamp mot att inte ta åt mig och inte analysera allt jag möter. Jag arbetar mycket med andningen just nu. Försöker varva ner mellan "rusherna" och klarar av att sitta i en full matsal och äta utan att gå åt. 

Jag försöker plugga så mycket jag kan på efter VFU-timmarna, men det är svårt att ta in när hjärnan är trött och full av intryck. Jättesvårt. Men jag får göra så gott jag kan på hemtentamen nästa vecka ock framför allt. Inte oroa mig så mycket i förväg! Det hjälper ju inte!! Jag förstör bara dagarna mellan orosmomenten!! 
I ett samtal i personalrummet med två fina tjejer idag så sa jag något utan att tänka ( som jag gör ibland) om hur jag så ofta går all in då jag ska göra något. Som typ tentan. Då är det som om det tar över hela mitt liv och jag får verkligen anstränga mig för att få in andra delar av livet. Framförallt det där med att ta hand om unna mig själv något jag tycker om eller avslappnat kunna umgås med min familj till exempel. 
Jag är medveten om det, jag jobbar mot en bättre framtid men måste bli bättre på att tillåta mig själv saker som jag vill/ behöver göra!! 

Lite som så här typ! Jag brukar tänka att jag "snöar in" liksom. Det är väl sån jag är....

Kommentera här: