På vägen hem

När saker är bra är de verkligen bra.
När saker å andra sidan är dåliga kan de vara i det närmaste oövervinnerliga... upp och ner, fram och tillbaka, hit och dit, varje dag en ny utmaning med en ny insikt!
Det är något jag måste lära mig leva med, iallafall för stunden som jag lever just nu.
Man blir inte frisk från utmattningssyndrom över en natt, eller en månad, eller ens ett år. Men man mår bättre på ett helt annat sätt än förut.
Så där som man mådde vissa dagar i den underbara ungdomens oskyldiga dagar!
Sen kan det bli för mycket av det goda vissa dagar och då stupar man i bakslag ett par dagar. Famlar runt i hjärndimman och försöker fästa uppmärksamheten på något man känner igen. Något man kan relatera till i "det vanliga livet".
Man går vilse på nåt sätt.
Iallafall.
Veckan som gått har varit enormt innehållsrik, fantastisk och tuff på en och samma gång! Jag har varit på Ullared med min underbara fantastiska mamma & en busslast härliga synskadade vänner och släktingar. Kul men utmanande med så mycket intryck på en och samma dag.

Vi lämnade våra vagnar för att äta lunch på en asiatisk restaurang i området. Så skönt att få komma ut från sorlet, och alla shoppare en stund.

Otroligt gott och smakrik buffé i en lugn och rofylld miljö. Rekommenderas starkt .

Lilleman på väg hem efter fritids, hämtad av syrran. Det är skönt att ha en familj där man kan hjälpas åt då det kniper...

Det gäller att hitta en balans i allt jag gör och jag känner vinningarna i att tänka efter före så ofta jag kan. Att planera så att inget oförutsett händer om det inte behöver hända... lättare sagt än gjort.

Efter en mysig yogastund på onsdagen fick vi till en stund med firande av ett väldigt lättande besked under dagen. Stenen som tyngt i bröstet så länge föll ner mot golvet i köket och lämnade ett hål att fylla med nya tankar och känslor.

Att sedan lyckas med två tuffa studiedagar på universitetet är enormt skönt. Visst . Yrseln kom och gick under första dagen där, att köra 28 mil på två dagar varav 14 i mörker är en utmaning! Men jag överlevde, och det som inte dödar det härdar som dom säger!

Nu kan man ju tänka att en tvål inte är en del av lyckliga stunder, men, då den här underbara tvålen fortfarande fanns med kraftigt rabatterat pris i affären blev jag sprudlande glad! Man får 6 stycken för vad 1 kostar i en kosmetikaaffär inne i stan!

Man kan ju också undra var rubriken på det här inlägget har med allt detta att göra? Jo från början tänkte jag lägga in bilder från igår, då jag på väg hem från en grannstad fick stanna bilen flera gånger för att fotografera vårt underbara landskap i solnedgången!

Visst är det fint! Det är svårt att fånga månen på bild tillsammans med den rosa solnedgången! Men det var magiskt vackert i verkligheten...

Efter att ha fyllt på Gyros, kyckling och kebabtallrikar tillsammans med barnen var det sedan dags att låta det positiva flödet av energi gå ut över det överbelamrade köket som liksom ropade efter mig....

Och även fast klockan drog iväg hade jag ork kvar att hämta ett gammalt fönster jag fått och lite snabbt mysa till det på verandan fram! Bort med halloween, welcome winter och lite julkänsla!

Kommentarer:

1 Eva Svärd - Blogg om utmattningssyndrom:

Första bilden... den är enormt talande över hur man kan känna sig i många situationer. Fortsatt fin måndag till dig! KRAM

Svar: ❤️🙏🏼❤️
Fröken Matilda

Kommentera här: