Pannkakor, inflammatorisk mat och adhd

Jag är så jävla sugen på pannkakor att jag nästan är på väg ner till köket för att röra ihop en smet och steka på ett par stycken. 

Såna där halvtjocka lagom ljusa pannkakor som mamma gör. 
Med hemgjord jordgubbssylt som är sååå gott.. 
problemet är att jag egentligen inte tycker om pannkakor. 
Jag brukar må illa och få ont i magen av dem. Dessutom är klockan över tio på kvällen så nu borde jag ha ätit färdigt för idag kan man tycka...

Men ändå. 

Pannkakor är gjorda på mjöl. Vitt mjöl. Och mjöl är inte nyttigt, det kan till ock med vara inflammatoriskt för våra inre organ att äta vete,socker och att dricka läsk, har jag läst. Allt sånt ska bort för att man ska må bra, sägs det och speciellt viktigt kan det vara när man har adhd. 
Nu kanske du tycker att , oj oj oj vad hon har snöat in på det här med adhd nu då"..och du har förmodligen rätt. Jag är ju sån som person, jag snöar in på saker OCH jag tar reda på saker för att det ska bli så bra som möjligt för mig och mina närmaste.  Jag har efter åååååååår av "jagärintesomandra"-känslor äntligen hittat hem och jag är glad och tacksam för det, nu gäller det att göra det bästa av allt. 
Så.
Undvika inflammatorisk mat, äta omega 3 och magnesium står på att-göra-listan nu! 
Det är lite kul faktiskt, för kroppen är ju rätt bra på att tala om vad den behöver och även vad den tycker mindre om, har man brist på något så tror iallafall jag att man blir sugen på saker som innehåller det man behöver. För mig är det så när det kommer till ägg och nötter iallafall. Vad gäller vetesuget  som kom i form av pannkakor just nu,  vet jag inte. 
Det händer inte så ofta men nu har jag varit tvungen att gå ock borsta tänderna i förväg för att inte kunna äta nåt mer idag! 😃
Jag lovar! 
Det funkar faktiskt. 
Suget försvinnner inte, men lusten litegrann eftersom jag tycker att det är extremt jobbigt att borsta tänderna! 
Så... 
sova eller nåt kanske? 
Eller skriva? 
Eller fortsätta läsa Kristina Ohlssons böcker. 
En författare jag varmt kan rekomendera! 
(Det har jag nog gjort innan..) men det tål att upprepas! 

Jag borde egentligen inte vara hungrig alls idag. Jag och mina fina tillbringade nämligen lunchen med att äta buffé på Rosegarden Neo Asian. Sååå gott och man får äta så mycket man vill för 105 spänn. Mums mums! 

En lunch jag var väl värd efter en förmiddag i vårt trånga förråd som är stökigast i hela världen.

Man formligen drunknar i saker och beslut som måste tas. 
Kasta? 
Sälja? 
Spara? 
Kasta? 
Och så vidare. 
Var var jag nånstans? 
Var la jag den där? 
Var la jag inte den där andra saken?
 Hur många pärmar har jag egentligen? 
Nämen titta på den där! Den hade jag helt glömt bort! 
Å Gud så gulligt! Den kan jag inte kasta!! 
Jag blev på riktigt helt snurrig i huvudet där ute idag och var tvungen att bryta efter två timmar. Det är som om jag är sjuk på nåt sätt. Orkar ingenting och är så trött i huvudet att jag inte ens kan tänka. Och så lite tankar om släktträffen på lördag, 60 pers, herregud vad många! En del har jag inte sett på säkert 20 år. En del av dem är inte fem längre, de är 25 är gifta och har egna små barn nu. 
Och så blir det lekar .... 
🙏🏼🌸🌂
Nu ska jag varva ner och försöka vila min älskade hjärna. 
Hoppas det känns bättre imorgon när jag vaknar. 
❤ 
Sov gott alla fina 

Kommentarer:

1 PhotoJelly:

Jag älskar pannkakor, man kan kanske göra pannkakor utan vitt mjöl? :)

Svar: Ja det kanske man kan testa! 🙏🏼
Fröken Matilda

Kommentera här: