En morgon i Thailand

Klockan är sju, Thailändsk tid, och termometern visar på 27 grader redan. Jag har varit och hämtat ut stora gula poolhanddukar, paxat 4 stolar mitt i pool området, så där som man inte får göra. 

Än så länge är jag helt ensam vid poolen. Jag hade inte alls tänkt gå upp så här tidigt , men nu blev det så och jag känner inte att jag behöver gå och lägga mig igen. Tror kanske det har att göra med känslan av "bara två dagar kvar".... jag vill inte åka hem. Däremot vill jag gärna ha hit W. Jag saknar henne massor men får trösta mig med att hon trivs och har det bra, semester för henne med....


Igår var vi på On the rock mitt i mellan Kata och Karon. En restaurang som ligger mitt i "djungeln" känns det som. Omgärdad av lianer och höga träd, enda sättet att ta sig dit är på långa gångar genom vegetationen. Eller från stranden, restaurangen ligger längst ut på klippformationen mellan de båda stränderna och utsikten är otroligt fin. Vi fick inte sitta och njuta så länge, för Lilleman fick ont i magen så vi fick ta en tuktuk hem igen då vi ätit färdigt, 



Jag vågade mig för första gången den här resan, på att äta räkor igår kväll. Men två av dem smakade inget vidare så idag är jag lite orolig i magen. Säkert mycket psykiskt... men reklamen för hundra år sedan då en man ligger på sjukhus och kräks efter att ha ätit gott på sin semester, sitter kvar i minnet.... hade det varit något fel på räkorna hade jag säkert redan kräkts! Visst! 


Nu är klockan halv 8 och jag funderar på att gå upp till det svala hotellrummet och läsa klart Kepplers senaste, Kaninjägaren innan frukost . Puss på er. 

Kommentera här: