Good enough ! Igen!!!

Sitter i soffan och liksom landar efter en förmiddag med såååå många tankar och aktiviteter.  Bredvid mig dunkar en alldeles underbar liten fin tingest, min alldeles egen Sonos! Just nu spelar min spellista Noztalgia på Spotify och jag förundras över hur illa en del faktiskt sjöng back in the good days! Eller är det så att alla artister nu för tiden är redigerade även på sången? 



Jag sitter och tänker att jag ska vara nöjd med mig själv, julen är nerpackad uppe på vinden, linneskåpet prydligt rensat och ihopvikt. Jag har ringt jobbiga samtal, tagit tag i jobbiga saker ock laddar nu inför jobb i två timmar med mitt arbetslag. Är lagom taggad inför det. Men det brukar kännas Oki när jag väl kommer dit. 

Känner mig så tacksam över finaste vännerna som liksom förstår mig hur krånglig jag än är just nu. Som hjälper mig att räta ut frågetecken, pusha lagom ock trasslar ut saker tillsammans med mig. 

Jag antar att det är vad det egentligen betyder att ha vänner. Riktiga vänner, såna som är sååå viktiga i stunder som dessa i livet. När man inte riktigt förstår sig på sig själv finns de där ock kan förklara och leda rätt igen.

 Utmattningssyndrom är en lömsk liten rackare som är rätt helvetisk att leva med då den är där som allra värst, men också himla förvirrande att leva med "efteråt" . Nu  när man är "frisk" ock förväntas fungera som vanligt som alla andra fast man ibland knappt vet hur man ska orka upp ur sängen på morgonen! 

Men never give up and never give in.
Det är alltid en ny dag och känslan av det är fantastiskt att leva är rätt go. 
Så jag fortsätter treva mig fram på "nya" ben, letar efter det som funka skall och fullkomligt njuter av alla er som orkar finnas i min närhet!!! 
Är evigt tacksam för det ska ni veta

Ha en fin dag!! 

Kommentarer:

1 Ragnhild Maria Mao:

Hej Matilda!
Inspirerande läsning! Fullt med sanningar som man egentligen redan vet, men som det är sååå bra att få det så konkret serverat som en påminnelse.
Jag tänker att du kanske har användning för min piano-musik?
Många som hört mig pratar om att de upplever en stressreducerande effekt, att de blir lugna och fokuserade. Andra pratar om att musiken öppnar deras hjärtan.
På Spotify och I-tunes finns sju album med lite olika karaktär. Bara sök på "Ragnhild Maria Mao"

På Youtube finns t ex detta:
https://www.youtube.com/watch?v=3-beOXNx4Hw

Mvh
Ragnhild Maria Mao

Svar: Det låter ju jättebra! Ska lyssna in! ❤️
Fröken Matilda

Kommentera här: