Bilsemester med super krafter

Nu när det är dags för hemfärd känner jag att jag vill sammanfatta veckorna på resande fot tillsammmans med min härliga högljudda och ibland explosiva familj. 


Innan vi åkte torsdagen den 6 juli så gick mina tankar ungefär så här... så med detta tre veckor gamla inlägg börjar jag min reseskildring; 

The Never ending story of my life,  som inte alltid funkar så himla bra ihop med mina barn som verkligen är superkänsliga för förändringar, vill veta allt i förväg ock vill att man alltid följer planen bara så en för att det liksom funkar bäst för dem då...

En impulsiv mamma med svårigheter att planera och genomföra det hon satt som mål att göra under en dag, kan alltså skära sig rejält med barn med förhoppning om struktur ock ordning. 

Det kan vara väldig viktigt att ha i åtanke inför semestern också. 

Nu när vi vet att 3 av oss 5 har superkraften ADHD så är det många poletter som skramlar ner och får mig att tänka lite extra på vad som komma skall. 
T.ex att inte säga att något man inte är hundra på kommer att ske. 
Att förvarna försiktigt och i god tid innan förändringar ( om möjligt)!!!! 
Att planera så mycket som möjligt i förväg ock försöka förstå att barnen inte riktigt gillar min impulsiva sida lika mycket som jag gör..

Kommentera här: