Alltet och ingentinget

I min värld finns allt eller inget, aldrig lite av varje. jag är lite nyfiken på hur det skulle kännas att varva allt ock inget.

M brukar säga att jag är svart eller vit, finns inget däremellan, jag har ingen gråzon. 
Det är min utmaning i livet, att försöka vara mitt i mellan, i alla fall ibland. 
(Medveten om det med!)
Jag är På eller Av. Balansen där i mellan är svår, så svår. Har jag påbörjat något (som motiverar mig eller triggar mig) så kör jag på tills det är över utan att reflektera över att jag kanske tar i för mycket och kommer ta slut av det jag håller på med. 
Är det däremot något som inte är så viktigt för mig, ja då kan det bli liggande i flera år...

Som laga-högen till exempel. 

Barnen har för länge sen vuxit ur plaggen som legat i laga-högen i tvätt stugan och väntat på att få bli hela igen.
Men nu är den (nästan) klar.
Jag har tagit tag i den.

Så nu kan jag sova i favvo-byxorna igen.... 


Som jag gjorde i natt, på balkongen, på en 80 madrass ihop med Lilleman under en uppspänd tältduk....

Jag har sovit så fruktansvärt obekvämt att det idag känns som om jag blivit överkörd av en ångvält..
Kallt, trångt ock panikäckelkänslan som uppstår i en trång sovsäck som vrider sig runt ben ock kropp! 

Men idag är en ny dag. Inatt ska jag sova i min säng, bre ut mig ordentligt och sträcka ut benen, det är galet så ont det kan göra när man sover med benen ihopknöglade. 

Ibland blir blogg-inlägg så här lite orediga ock osammanhängande, jag ber om ursäkt för det i förväg, jag vill så gärna skriva men Hjärnkontoret har halvt tagit semester. 

Sen är mina tankar också hos en nära kär som sovit på sjukhus inatt för att kolla upp att allt är ok med kroppen. Det är svårt att fokusera på saker när någon viktig inte mår riktigt bra, allt annat känns oviktigt då på nåt sätt. 
Så idag är målet att få lite vettigt gjort, att umgås med Mina fina och att hoppas att min nära får komma hem. 
❤❤❤

Kommentera här: