Sista dagen på långhelg

Sitter och försöker smälta alla intryck från helgen som gått.

Alla människor jag mött och alla saker jag upplevt. Det tar på krafterna att vara ensam vuxen, allt man ska göra, allt ansvar, jag fylls återigen av enorm respekt för alla singlar som lever ensamma med sina barn. Idag när M kom hem kände jag hur trött jag egentligen var efter de här dagarna ensam hemma. 😂
Försöker samtidigt dämpa lite oro över den allra sista kursen innan jag får min lärarexamen. Jag måste erkänna att jag är tjutfärdig mellan varven , jag förstår orden som står där i böckerna men får inte till något samband. Jag peppar mig själv att jag kan, att jag visst förstår, men så faller jag ner i lärgropsträsket igen...
I värsta fall så får jag läsa en annan kurs i sommar. I värsta fall får jag vänta med min legitimation ett halvår till. Vi får se...


idag kom äntligen lite regn.

Ett sånt där befriande, rensande försommarregn som liksom städar rent i luften på pollenpartiklar och spolar bort den där tryckande huvudvärksframkallande känslan som funnits under de varmaste stunderna den här veckan. Det behövs vatten i naturen, det är torrt! 

Mamma och pappa bjöd på middag idag , så vi fick vara tillsammans på mors dag. 

Egentligen är jag inte mycket för dagar som "mors och fars". Kärlek och sånt känner jag ju för min mamma & pappa varje dag. Hela tiden. Jag har inte förstått syftet med att ha sådana dagar utan tänker nog mest att det är en kommersiellt skapad dag för att affärerna ska få sälja blommor , kort och choklad. Men det är ju bara vad jag tänker.

Hemma hos dem kan man hitta allt möjligt i rummen, som den här mobilen,  som Lilleman kallade den 😅😂. 

Ikväll sitter jag här ensam med mina böcker. Igår var det fullt ös med de bästaste ❤ jag är fortfarande full av så mycket glädje och tacksamhet över att få ha vänner som dem. Som man kan vara sig själv med, slappna av med och allt sånt som vi tänker att man ska kunna göra tillsammans med någon som man känner sig trygg med! 😃

Kommentera här: