Genom andra lär man känna sig själv.


Hej ! Jag fick min diagnos i somras. (Är 45 år och har tre barn. Två tonårstjejer som även de nyss fått diagnos, ock en 8 årig son ) 
Är helt ”ny”i det här men varje dag förstår jag mig själv bättre och bättre! Det är så skönt att få en förklaring till varför jag är den jag är! Jag började medicinera för ca en och en halv månad sen( jag var väldigt tveksam innan! Föreställde mig en miljard hemska biverkningar😂) 
och det har öppnat upp en alternativ värld för mig. en helt ny värld där jag kan stå still den stund det tar för någon att prata klart, vilket var fruktansvärt svårt för mig förut. Jag har också mycket lättare att behärska mig, att inte gå igång, bli förbannad och så. Ganska skönt. Men den största skillnaden för mig är att den där gnagande olustkänslan av oro, rastlöshet och inre stress har försvunnit . Jag känner inte längre att jag hela tiden ”måste iväg” eller vidare och det har gjort att mina lediga dagar med familjen blir mycket lättare att leva med😏! 
Jag vet inte hur framtiden kommer att se ut men just nu är jag glad att jag började medicinera. 🙏🏼

Kommentera här: