Vad är väl en bal på slottet..

Ikväll är det stor fest inne i stan. 

”Alla” ska dit, (förutom några fina kollegor som liksom jag får stanna hemma) och här ligger jag med bultande huvud, varma kinder och värkande öron. 
Jag tycker så fruktansvärt synd om mig själv och väntar febrilt på minsta lilla känsla av välmående och energi. 
Jag vill inte må så här, jag vill inte inte orka. 
Jag vill må bra.
Jag vill 
Men så är det inte. 


Jag har hållit i ock hållit ut lite för länge, igen. Gått igång och kört på, ansträngt mig och kört på utan återhämtning nånstans. 

Att jag aldrig lär mig.
Att jag efter en vecka med Ipren ändå inte inser att jag lnte varit tillräckligt rädd om mig. 
Jag förstår lnte hur det kan bli så här.
Det kan ju vara så att jag har ”fel” jobb” som min arbetsterapeut tänker. 
Att jag borde leta upp ett jobb som har med hälsa och vuxna att göra säger hon samtidigt som jag ser 6 års högskolestudier forsas ner i avloppet. 
Men hon har en poäng. 
Jag går så in i det jag gör att jag går isär. Till slut. 
Suck ☹️


Jag vet ju att det finns sanning i det hon säger, men det känns ändå så bittert. 

Så jobbigt och svårt. 
Dessutom har jag ju enormt skitsvårt med förändringar. 
Jag hatar att stå inför dem men klarar oftast av dem bra då jag genomfört dem. 
Men förändringar är så läskiga. 

Jag har verkligen försökt med planeringsblock, olika färger för olika aktiviteter, olika lika olika lika blandas i en helt galen kakafoni av ord. 

Tills världen bara snurrar och gör mig virrig och trött.

Hon påminde mig om att vi med adhd har lätt att bränna ut oss, hon gjorde mig också medveten om att har man en gång varit utbränd kan man lättare bli det igen. 

Så nu ligger jag här och tänker på allt jag kunde ha gjort annorlunda för att orka. 
Skuldbelägger mig själv för att jag lnte andats tillräckligt rätt och mediterat tillräckligt mycket. 

Gaaaaaah

Men men . 

Nu är det som det är och jag kan bara gilla läget och vila ut hjärndimman under ett par dagar. Hoppas att det lättar och att jag snart kommer ikapp mig själv igen så att jag slipper må så här.

Kram 

Kommentarer:

1 Iris :

❤❤❤❤

Svar: Saknar dig❤️❤️❤️
Fröken Matilda

2 Cissi:

❤️

Svar: ❤️
Fröken Matilda

Kommentera här: