En ledig dag ❤️

Tusen tankar, precis som vanligt. 

Skillnaden är att nu kan jag liksom plocka om dom i huvudet och ha koll på dem. De är där jag placerar dem så att säga....
En ganska häftig känsla faktiskt. 

Det ger en form av lugn , jag slipper springa runt hela dagarna utan att stressa ihjäl mig över att inte kunna tänka tanken färdigt och klart. 

Wow. 
Men så äter jag ju också en narkotikaklassad medicin 😱. 
Jaja. 
Jag känner att jag är redo att börja testa olika nivåer av den. jag har landat i den lägre dosen, jag vet hur  den känns, jag har vågat prova dubbel dos igen utan tryck över bröstet, snarare en klar förbättring i fokus, koncentration ock uthållighet. 
Jag ska nästa vecka på lovet hemma, prova att vara utan helt. 
Jag är redo. 

Idag har jag tagit ”ledigt”.,

Det stör mig lite att tanken på att inte åka till jobbet är jobbig.... 
jag ska först till BUP och träffa en kurator inför en ev. kontakt med lärare som inte greppar vad arbetet tillsammans med en elev med adhd kan innebära. 
Sen har jag ett hål på ett par timmar, som jag klokt nog valt att lnte lägga på jobbet.. utan ska tillbringa en del av med en vän jag saknar och inte sett på länge. 

Skriv inläggstext 

Sen är det dags att utvärdera min medicinering med sjulsköterskan G och sedan avsluta dagen med ett pass arbetsterapi. 

Jag fick frågan av vikariefixaren igår om jag verkligen var tvungen att vara ledig, det är sååå tunt med vikarier just nu. Det dåliga samvetet slog till men min underbart stöttande kollega sa nej! Trots att hon är trött och att frånvaron kan påverka henne så sätter hon mitt mående först. 
Hon är så bra för mig... 
så idag är jag ”ledig” och det ska bli bra tänker jag ❤️🙏🏼❤️

Kommentera här: