Energibarn

En ganska bra sak jag lärt mig på vägen är att allt jag upplever kan ta energi. Möten eller samtal med människor jag älskar kan ge så ofantligt mycket men samtidigt dränera mig på energi.

Skumt värre men viktigt att komma ihåg i pusslet av att skapa ett hållbart liv 🙏🏼

jag har bara inte förstått det förut. 


Idag är en sån dag.

Jag har pratat med och träffat 3 personer som alla på sitt sätt är en viktig del av mitt liv. Som alla på sitt sätt ger så mycket, men ändå, idag blev jag jätte trött i huvudet av alla möten. 
Kanske beror det mycket på att jag startade dagen med ett besök på BUP? 

Det är alltid skönt att träffa personer på BUP som kan bekräfta att det vi lär oss ock tänker är bra. Som kan stötta oss i allt vi upplever och även föra vår mission vidare till pedagoger som fortfarande tror att NP-diagnoser står för att man är lat ock har ovilja att anstränga sig. 
Pedagoger som vill veta hur man får ut en elev ur klassrummet istället för att lägga fokus på allt som funkar och bygga därifrån för att få eleven att stanna i klassrummet. 

Tänk , så finns det som tur är lärare som R, den lille filosofens bästa, som på alla sätt anpassar för att förebygga utan att någon bett om det. Som frågar, tar reda på , hjälper , stöttar utan att eleven har en diagnos.

Tänk att det finns så många bra vuxna ändå kring  våra barn i skolan som vill barnens bästa. Ni är guld värda. 

Och bästa Charlotta som med sin villkorslösa kärlek till mig får mig att 
känna mig så trygg! 
Och fina C! Bilden du skickade ger mig glädje mitt i allt! Jag vet att vi inte setts på länge men med den bilden på näthinnan känns du nära och är med mig hela tiden ändå !! 


Nu avslutar jag lunch stunden i bilen🙏🏼 och beger mig till sjuksköterskan Gert för utvärdering ! 

Puss 
A

Kommentera här: