Höst

Idag är det höst. 

Idag är en sån dag när tacksamheten slår till rejält över att ha ett varmt regntätt isolerat hus, varmvatten i kranen, mat på bordet och att kunna välja om jag vill gå ut eller inte. 

Inte riktigt som i USA där bilden ovan är tagen,men ändå. 

Höst.
Idag var första möss och vantdagen på länge. 
Hösten är här och det börjar bli dags att ställa in uteblommorna igen. Ska bara vänta på att ”stormen” här utanför ska blåsa bort alla torra döda löv ur dem. Sen får de komma in nyfriserade och fina. 

Idag är en riktig kokongdag. Det känns som om jag varit inne i sängen hela Dagen lång. Men det har jag inte.....

Vi har köpt nya årskort till Djurparken idag. Vi passade samtidigt på att ta en sväng till stan. W körde och idag var visst också en sån dag när folk retar sig på övningskörare, det både tutades ock kördes om hej vilt när W endast gjorde det alla borde göra. Körde lagligt. 

Sen blev det Yinyoga i sängen medan jag läste matte inför tisdagens mattelyft på jobbet. 

Grodan med stöd av kudde fungerade superbra med mina knän som annars mår rätt dåligt just nu. Det skär i dem när jag sätter mig ner på huk. Att sitta med dem böjda under mig är bara att glömma. Det gör så ont att saliven flödar i halsen och jag tror att jag kommer kräkas... det sätter en del käppar i hjulen för mig i mina yrkesroller... jag ska ringa sjukgymnasten imorrn, i bilen på väg in tilll stan för att träffa doktorn som ska diskutera medicin med mig... concerta har jag hört, en medicin som stramar upp min tanke och ja min förmåga att leva som de flesta andra. Men som riskerar att döda min kreativitet. Det gillas inte. Den delen av mig är för viktig. Så är det.





ja vi får väl se. 

Mycket att tänka på just nu. 
Men just precis nu tänker jag inte tänka alls. 
Nu ska jag krypa ihop till en liten boll med fluffiga täcken ock kuddar runt mig och restaurera mig så att jag orkar leva som jag vill imorgon. 
Trasmatteliv. 
Gör. 
Gör inget 
Gör
Gör inget
Gör 
Gör inget 
Osv osv. 
Hela livet. 
Inte bara köra på.
Inte bara dra iväg. 
Inte bara dra vidare hela tiden. 
Stanna upp och vila ibland. 
Trasmatteliv. 

Kommentera här: