Höstlov!

Så var det äntligen här. 

Årets höstlov!
Ett väl behövligt lov mitt i allt, vi är alla trötta ock utsjasade så ett par dagar utan tider att passa blir bra nu. 

Vi ska skriva en planering precis som vi alltid gör, för att hålla strukturen, bara det att nu blir det utan annan inblandning än  våra egna önskemål! 

Ja förutom tisdag då, för då är det mammografi för mig, men alla andra dagar! 

Helt fel skulle det ju inte ha varit att få resa iväg och helt koppla bort, men nu är det hemma  plan som gäller. 


Hemma där vi ev, kommer få tillbringa ett par timmar med att tömma ock organisera om allt som just nu är inne i tvättstugan. 

Vi har snickare i huset då och då som dammat ner hela undervåningen med sitt kladdiga gipsskive-puder. Men det är det värt för att få ett fint och torrt badrum. 
Och som sagt även tvättstugan som måste rivas och saneras. 

Jag är såååå tacksam över att inte behöva höra ljudet av när de billade i betongen för att göra plats för ny golvvbrunn.... Det är ren tortyr, ljudet fortplantar sig i väggar och golv och gör den mest sansade personen till ett nervvrak.... 

Innan väggarna revs...

Sjuksyster Gert rekommenderade mig att fortsätta äta dubbel dos hela lovet, för att få in en känsla, för att veta hur jag mår, men jag kommer inte följa hans råd. Jag vill testa att äta liten dos när jag är ledig åtminstone halva lovet. 

Jag vet inte om det är att jag stressat mycket sista tiden, är på väg att bli sjuk eller om det är att jag äter dubbel dos, jag känner mig lite underlig. 
Jag är varm, har huvudvärk och känner mig nedsatt. 
Lilleman spenderade hela kvällen igår stilla i soffan vilket han aldrig gör. 
Feber och illamående med en kräkning fick bli första kvällen på lovet för honom. 
Så helt osannolikt är det ju inte att jag med går med en bacill i kroppen som inte vill bryta ut men heller itne lämna mig ifred. 

Jag brukar sällan bli sjuk, däremot kan jag gå och känna mig olustig då och då. 

Jag skulle nog tycka att det var bättre att få hög feber ett par dagar än två veckor med omående. Men mitt immunförsvar är väl lika segt och envist som mitt psyke. 
Så bara att gilla läget! 🙏🏼

Kommentarer:

1 lillemmish - MODE:

Fina foton!

ha en bra dag
kramis
Ps tävling ute i min blogg

Kommentera här: