Mål

Jag har satt upp en del personliga mål. Jag har kommit så pass långt i min utveckling att jag tror mig kunna det ! 

Bland annat det där med att gå upp tidigt för att yoga en stund innan alla vaknat... 

jag hade satt larmet på halv 6. Alldeles för tidigt egentligen  men jag vaknade iallafall när klockan ringde...

Hur som helst, klockan ringer och jag vaknar, sakta men säkert, mindfullt och allt försöker jag göra som det står i alla "ta-det-lugnt-inlägg" jag läser på nätet, att låta kropp och knopp såååå sakta få vakna med hjälp av små vinkningar av tår och lår..
ELLER HUR!!!
Så fort hjärnan ens anar att jag är vaken så kabom- så kommer alla tankarna på en och samma gång. Jag minns med svindel det som inte gått så bra igår, det jag har framför mig och det jag måste ta tag i. Tankarna far som uppvärmda Squash-bollar inne i skallen och jag känner mig allt annat än relax där jag ligger.

Jag snoozar, tre gånger för att vara exakt, och tvingar sedan min stela kropp upp ur sängen.
ner på yoga mattan.
Laddar högtalaren med min senaste Spotifylista för lugn och sätter sedan igång.
En morgonstel kropp ska man inte tvinga till obekväm yoga anser jag så jag gav mig själv en mjuk uppvärmande Kundalinistund där på morgonkvisten.
Mission completed så att säga!

Ett annat mål jag har är att tagga ner i irritation över alla som inte "gör rätt".
Jag går och irriterar mig, jag försöker vara vänlig och mild i mitt bemötande men det går bara inte.
Min arbetsterapeut menar att jag kanske har lite svårt att hantera konflikter, jag kan tänka mig att hon har rätt.
Men jag tänker lägga ner målet att sluta tagga upp, jag kan inte vara ansvarig för allt dumt som sker runt mig, det drabbar bara mig att jag går runt och är arg och det blir ju ändå ingen skillnad.....
Jag tänker lite som Paolo sa en gång, "Du är ju inte ett träd, du kan flytta på dig" .
Lämna det som inte går att ändra på....Kanske är det ett bättre alternativ, jag vet ju vilka människor som ger mig energi och livsglädje, kanske är det dags att låta dem få ta större plats och lämna dem som inte vill ändra på dåliga beteenden till sig själva.
Punkt.



Kommentera här: