Adhd

Tänk så mycket man lär sig från dag till dag. Tänk vad mycket jag vet idag som jag inte hade en aning om då. Tänk alla erfarenheter jag har nu som jag inte hade förr som är till så stor hjälp nu när vi är tre som ska reda ut det här med adhd-diagnoser. Jag lyssande på hur en av mina döttrar idag satte ord på saker jag själv känt i hela mitt liv men aldrig riktigt förstått. Att jag själv gått igenom och mått som hon gör, gör ju att jag kan finnas där för henne nu som stöd. Det är ju inte bara att säga, hej jag har adhd. Man måste ju också förstå sin egen adhd. Alla har inte samma. Det finns olika nivåer och ibland är den mer inåt än utåt. Olika . Helt olika. Så hur är min och hur ska jag hantera den, det är frågor Som jag tampas med dagligen och jag är ca 30 år äldre än henne. Det är skönt att båda mina tjejer får hjälp redan nu , att de inte behöver vänta på att bli vuxna och kanske få hjälp först då. Så skönt. 




Ibland sätter man ord på tankar genom att skriva dem till en vän. Och då kan det se ut så här ❤

Kommentarer:

1 emmakarolinajohansson.blogg.se:

Bra skrivit! Jag har ju ej ADHD! Men jag kan en då känna igen mig i vissa situationer.

Svar: Tack❤🙏🏼❤
Fröken Matilda

Kommentera här: