En dag av tacksamhet

Dagar som dessa vill jag ha mer av.

Trots att jag inte varit väldens bästa pedagog idag så känner jag att dagen ändå varit bra, Good enough, jag har ansträngt mig massor men ibland är "gitarren ostämd" ock man måste bara gilla läget. 

Trots att jag trodde att jag glömt nycklarna till yogastudion hemma och fick panikstressa hem efter jobbet för att hinna tillbaks till studion innan halv 5 så blev Barnyogan magisk. Att se 15 barn mellan 8 ock 12 bädda ner sig bland bolster, filtar ock kuddar är så himla härligt! Att få gå runt i en tyst mörk sal och ge Savasana-massage, att verkligen se och känna att det jag ger, ger något till dem! Guld värt.
Jag lär mig att hantera stress på ett helt annat sätt när den dyker upp. Jag ser den, känner den men väljer att inte låta den få grepp om mig, oftast i alla fall. Men man kan ju inte vara på topp jämt och det är ok att inte klara allting jämt . Det har jag faktiskt förstått nu. 
Jag tror mycket av min tacksamhet idag också beror på att nya bitar faller på plats varje dag , saker och ting börjar landa i både nytt och gammalt. Det är som om jag liksom fötts på nytt och gör allt för första gången. 
 jag känner också att jag får ut så mycket av att prata om ock ventilera saker med fina vänner som förstår. 
Sen kom det ju också ett rekommenderat brev på posten idag som jag fick åka iväg till Ica för att hämta ut. Det var min lärarexamen från Universitet som äntligen kom! Jag har nu bevis på att jag är behörig lärare ock kan nu söka lärarlegitimation ! 
Jag försöker ta in hur mycket jobb jag lagt ner på den här examen egentligen ocj skulle vilja tacka alla som på nåt sätt Hjälpt mig på vägen 🙏🏼när jag börjar blicka bakåt inser jag hur länge jag egentligen hållt på. Hur många tillfällen jag lärt, mött, nött, våndats, läst, diskuterat, reflekterat och upprepat saker om och om igen. Hur mycket jag växt sen jag bestämde mig för att söka utbildningen. Både som student men också som människa. 

Så nu är jag lärare på riktigt. 

Liksom. 
Vad gör man då? 
Var tar man vägen sen?
Vad gör man när man är klar!?

Kanske landar ett tag och känner efter.  För man kan ju inte veta innan hur det känns sen! Vi får se. 
En dag i taget och Good Enough for now. Är mina mantra för dagen. 
Och just det. Minding my own buisness så klart... sparar enormt men är så utmanande... 
(Känner att jag går igång nu så jag lägger ner nu...) 
Ha en god natt. ❤🙏🏼❤

Kommentera här: