So - hum -meditation

Att meditera är en utmaning. 

En konst. 
Att stilla sitta och iaktta sin andning. 
Eller så kan man fokusera på ett mantra. Jag brukar välja So- hum. So på inandning och hum på utandning.. 
so hum betyder ungefär jag är, i am that. Ett ganska bra val av mantra tycker jag. 
Det känns i hjärnan att jag anstränger mig då jag mediterar, och ofta låter det så här inne i mitt huvud, 
So.....
Hum....
So... 
Hm vad ska vi äta ikväll 
Kanske spagetti? Det var länge sen. 
Hum....
So... kom ihåg att andas. 
Hum...
So...
Hum...
Fast det var ju spagetti igår i skolan. Ååå fisk ock potatis? Fast det tar ju sååå lång tid... 
åååå.. jag måste fokusera, lyssna inåt, andas, ta det lugnt, andas fokus.
Soooooooooooo....
Hum....
So....
Hum....

Sen går tiden. 
Ock en kvart senare har jag kämpat klart. 
Inser inte riktigt då att det gett något, men känner mig lite lugnare efteråt, trots alla tankeloopar och funderingar som dykt upp under meditationen. 
Trots att jag inte fokuserat som jag velat så känner jag skillnad. 
Och när jag lyckats meditera flera dagar i rad då är det stor skillnad. 
Så ge inte upp!! 
Soooo Hummmm på er 😘😘😘

Kommentera här: