Att leva Trasmatteliv med ADHD och UMS

Igår var vi på namngivningsfest för lilla L. 
Mysigt trevligt och gott! 
Hon har unnats världens finaste föräldrar och jag är så glad att vi får vara en del av deras liv
❤️🌸❤️
(null)
Idag är hjärnan som mos.
All social interaktion 
All aktivitet 
Alla ljud
Alla intryck 
Alla jag mötte
Allt jag såg
Bilresan hem
Allt dränerar energi och gör att det känns som om jag druckit ren sprit i flera dagar och nu är superbakis...  (null)
Hemma igen skulle Lilleman ha en kompis på övernattning. Jag känner mig så usel när jag hela tiden försöker undvika övernattningar. 
Hans vän är superrar och väldigt trevlig att ha här, men det blir en extra ansträngning och ansvar ändå som jag känner att jag inte riktigt har resurser till just nu,  så jag känner  mig som världens sämsta mamma...
(null)      
Jag vet ju att det blir så här ibland så jag ska inte gnälla. Det är inte syftet med det här inlägget.
Jag skriver för att förstå, för att tänka vidare, för att försöka planera hur ska jag göra nåsta gång? Hur ska jag få till ett hållbart liv ?

(null)Jag tänkte nog att utmattningssyndrom bara är något man läker och visst. Det har jag gjort, massor, men det tar extremt lång tid och det är tufft.. (null)

Jag skulle verkligen behöva någon form av energi mätare på min hjärna som signalerar Vad som drar energi och Vad som ger energi. Och när det är dags att ladda!!  (null)
Det första jag gjorde när jag kom hem igår var att plocka runt bland mina små krukodlingar... Humlen börjar försiktigt titta upp över kanten, men de andra fröerna jag planterat (som jag glömt vad de heter nu) verkar stendöda.
Att påta runt i jord så där det ger energi! 
Ska skriva det på pluslistan...
(null)
Att läsa kloka tankar i böcker ger också energi.
Jag lånade en bok häromdagen som jag tror kan vara till hjälp i processen framåt.,
Att börja med att försöka sammanlänka "DuBlirVadDuTånker"-teorin med en ödmjuk syn på att min hjärna är lite tilltufsad efter alla år med utmattningssyndrom blir första steget. 
Att nu på riktigt acceptera att jag fått skador i vissa delar av min huvuddator, som jag nu ska reparera.  (null)

Jag ska fortsätta träna mig i att tänka i nya tankebanor, göra nya saker för att skapa nya tankeloopar för det funkar faktiskt eftersom hjärnan är formbar, det är verkligen magiskt ! 
Det är mycket tack vare det sättet att tänka som varje dag alltid blir en ny dag ändå, trots bakslag och hjärnmos då och då. 

(null)
Idag blir det lugnt fast jag dumt nog samlat alla "måsten" till idag...
Jag vet att det är dumt, men nu är det som det är med den saken så det är bara att sätta igång med det så att det blir klart 
🙏🏼
Sen väntar en födelsedagspromenad med Min fina mamma som fyller år idag. 
❤️
Sen tror jag att jag är nöjd för idag.
Det får räcka, för att jag ska räcka 
🌸
Ha en fin dag 
Puss 












Kommentera här: