Campa i Stockholm

(null)Campa i centrala Stockholm, går det?  (null)
Ja det gör det faktiskt. Vid Tantolunden på söders höjder finns en ställplats för husbilar med plats för 15 bilar. Där finns ett litet servicehus som var sådär. Det funkar att duscha och uträtta andra saker men var inte det trevligaste hus jag varit i om man säger så....
(null)
På en lagom promenads avstånd finns restauranger och affärer 
(null)
(null)

(null)
(null)
(null)
Lagom liksom
(null)

(null)
På vägen hem rastade vi den yngsta av oss i en fin lekpark. En skön kväll.
(null)
Mysigt med alla ljus ❤️
(null)

Jag sover inte så asbra om nätterna just nu vilket är extremt ovanligt för att vara jag. Och med en tågbana och ett sjukhus som närmsta grannar blev det väl sisådär med nattsömnen på ställplatsen. Men det funkade. 
(null) (null)
Efter en dusch och en lättare lunch var vi redo att ta oss an julshopping i Stocholm.
 En jättebra ide med mycket fint att se.   Jag hade laddat med medicin och öronproppar, andades lugnt och försökte ta det lugnt.  
(null)


(null)
Jag hade kunnat gå där i  flera timmar men mitt resesällskap hade inte samma tålamod. Den ena var sur, eller missnöjd eller rörig eller vad man nu ska kalla hans sinnestillstånd för (null)
den andra frös och ville mest fika.
  (null)
God sushi och thai på Pong.
(null)
Otippat att jag skulle vara den som klarade julrushen bäst. Kanske beror det på den förståelse och de anpassningar min chef sett till att jag fått på jobbet? Fantastiskt är det i vilket fall!
🙏🏼 (null)
Churros är gott men oj så dyrt! 60:- för några friterade pinnar😂
(null)
Mitt i allt fick jag tänka på pappa som gillar älgar! 
(null)
En vacker plats har de som styr landet att arbeta på. På andra sidan holmen pågick en demonstration.                                     Stämningen var där, en högljudd kvinna piskade in sitt budskap till dem som stod samlade runt henne. Hon möttes med både bu och hejarop men jag måste erkänna att jag inte fick grepp om vad hon egentligen stod för. 
(null)

(null)
Strax innan julmarknaden i gamla stan så dog min telefon så fler bilder än så här blev det inte tyvärr... 
(null)
Jag älskar gamla gränder och hus❤️
Kvällen spenderades inte på restaurang Tak som var planerat. 
M hämtade kinamat istället  och vi kunde äta i bilen med mysbyxor på. 
Flexibilitet 
Så skönt           (null)     
Min son älskar bilar. 
På vägen hem stannade vi till på Porsche i Huddinge för att insupa atmosfären bland miljonkronorsbilarna. 
Känner mig alltid som en luffare bland såna bilar och brett leende kavajklädda försäljare. Speciellt dagar då jag hoppat morgonduschen och dragit på mig de slitnaste jeansen jag har. Vet inte var den känslan kommer ifrån egentligen men lika 17 finns den där..  
money money money 
(null)

(null)
Summering av helgen blev fyra julklappar i bagaget. En helt ok början ändå. 
(null)











Kommentera här: