Priorities!

Idag är en ny dag. 
Det är lördag och snön ligger i vackra vita drivor på baksidan av huset. 
Blåsten har format nysnön som  i  frysta vågor. Så underbart vackert att jag nästan glömmer allt elände som snöfallet ställt till med det sista dygnet. (null)     
Spår efter J som stark ock tålig kliver upp halv 5 en lördagsmorgon för att göra sin praktik inne i stan. Jag är grymt imponerad över henne just nu. Och,,,, hon äter frukost innan hon går🙈! Ni som har tonåringar hemma kanske kan relatera till min förvåning över detta 😘

Än är det för mörkt ute för att kunna ta bra bilder av konstverket på baksidan , så vi får hålla till godo med den lilla drivan som letat sig in genom springorna i uterummet🙏🏼
(null)
Jag har varit uppe sen kvart över fem, jag höll J sällskap vid frukosten, jag vet att hon tycker att det är mysigt. Sen var det som om jag också hade sovit färdigt så jag la mig i soffan och scrollade  runt på sociala medier en stund.
(null)
Där snubblade jag över en video av den helt undebara instagram-profilen @kristinakuzmic
https://www.instagram.com/kristinakuzmic
Hon finns både på insta, fejan och youtube och har ett för mig viktigt budskap om vad som är viktigt på riktigt liksom...  (null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
#priorities
nu väntar jag med spänning på snickaren som ska komma och installera vårt badkar.. så att jag också kan göra rätt prioriteringar.
🙏🏼
(null) 
(null)

(null)

Så har jag också börjat att följa @khrystyana på instagram.  Hon beskriver sig själv som en   "body-positive-activist-modell och menar att vi måste kunna "få" vara som vi är.  (null)
Inte för att någon står och stoppar oss från att lägga upp bilder som dessa, ingen har ju någonsin sagt till mig att mina lår inte får vara gropiga av celluliter. Men ändå. Det är så det är, som en slags hemsk samhällsnorm att alla ska vara vältränade slimmade fotomodeller. 
Typ.
(null)

(null)
https://www.instagram.com/khrystyana

Jag vet ärligt talat inte hur många gånger jag tänkt på hur jag ska sitta på bilder för att mina överarmar inte ska se groteskt stora ut från sidan! 
Eller på hur korta mina shorts får vara när mina ben inte ser ut som på en sprinter-löpare..... 
Eller hur många gånger jag har hört hur kvinnor inte kan visa sig i bikini för att de fått såna bristningar efter graviditeter... 
var står det nånstans att man inte får ha bristningar? 
Eller gropig rumpa?? 
Var kommer dessa ideal ifrån...
😞
Khrystyana står för något som jag tycker är viktigt för att  vi ska få till en ändring  på lång sikt.  (null)
Hon vågar visa sig som hon är. Som så många av oss kvinnor faktiskt är. Med stretchmarks, lår med celluliter , gropiga rumpor ock vågiga magar. 
Tänk om fler modeller, mannekänger, ock skyltdockor såg ut som mååååååånga av oss faktiskt gör, på riktigt? Då kanske fler skulle känna sig Good enough, jag duger som jag är liksom. 
❤️
Kram 



Kommentera här: