Sista kvällen...

Vi hade bestämt att äta inne i Santa Maria sista kvällen. Man blir lite trött på röran i All-inclusive buffén. Iallafall om man bor i den övre delen av hotellet "sol dunas".  "Melia Dunas" har en aningens finare buffé. 
Men iallafall.
Vi tog en taxi in till Santa Maria, närmare bestämt till Cazu, supermarket. 
Jag fick äran att sitta fram bredvid pojken som körde vår taxi😅. 
(null)

(null)

(null)

(null)
Jag bara växer och växer som människa ju fler dagar som går... men jag måste säga att de två jag reser med är gudomliga att ha som resesällskap. 
De hjälper sin mamma med saker då det liksom tar stopp, de reder sig själva ock är såååå självständiga. 
För att få en taxi från hotellet ber man "Security" om det. De i sin tur visslar åt en taxibil som står utanför bommarna och kollar sedan att allt är ok med bilen innan de öppnar dörren till oss och släpper på oss... 
(null)

Älskar att få gå runt och titta på vad som finns. Försöka förstå vad som är i burkar och försöka räkna om vad saker kostar...
Man kan tänka så här, 1 € är 10 s.kr och 100 escudos..... grejen var den att jag tog ut pengar på hotellet.... 600 escudos. Men hade tänkt att få det i euro eftersom resten av min reskassa var i euro. Men det gick inte så då fick jag liksom tänka om. Men det går superbra att betala med båda valutorna, Mastercard däremot kan vara svårt 😂. Det går dessutom att blanda de båda valutorna när man betalar! 
(null)
Santa Maria är en liten by jag fallit pladask för. Färgglada vackra hus blandas hej vilt med byggarbetsplatser , trasiga trottoarer och gamla slitna hus. Det är en by under uppbyggnad och jag skulle gärna stanna en vecka till för att kunna utforska den mer!! 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
(null)

(null)

(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Vi hamnade till slut på restaurang Barracuda. En mysig restaurang med supertrevlig personal. Jag beställde grillat fiskspett med pomme och Det var vad jag fick. Ingen sås inga grönsaker, mycket enkelt men gott ändå! Det är lite annorlunda här, man beställer liksom allt på en gång, ibland går det undan ibland tror man att de glömt bort en. 
Men det är lite så det är. 
No stress. 
Saker och ting gör inte så himla mycket och jag älskar den mentaliteten. 
Jag passar in här😊! 
Lite så opretentiöst 🙏🏼
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer:

1 Iris :

Så mysigt ni verkar ha haft det ❤! Vilket äventyr ❤! Såå himla modigt gjort av dej 😘❤😍!

Svar: ❤️❤️❤️
Fröken Matilda

Kommentera här: