Bajs

Insåg idag med en fet jävla käftsmäll att jag ställer alldeles för höga krav på mig själv. (null)
Jag förväntar mig inte att det  jag gör ska bli bra. 
Jag förväntar mig perfektion. 
All Ways 
Always
Herregud.  
Det går ju inte...
Att alltid gå all in. Vilja lyckas bäst med allt, men det är jag det ...
(null)

När jag inte orkade leva upp till mina skyhöga förväntningar och krav kring hur jag skulle lyckas med mig själv idag så sprack Bubblan ock jag sjönk ihop en ynklig liten människohög, ivrigt ömkande mitt misslyckande. 
Jag kände mig så dålig!!! 
Men! 
Idag så vågade stanna kvar och möta känslan av att ha varit skitdålig en stund. 
(Kanske var jag bara mänsklig?)
Jag satt där och tyckte sååå synd om mig själv som misslyckats med att vara perfekt. 
Bara satt där och kände hur eländet for inom mig men jag stannade kvar i det ändå!           Och sakta började det sippra ur mig. 
Vi kan inte stoppa tankar och känslor, men vi kan träna oss i vilka vi ska uppmärksamma eller inte!  (null)
Och en väg att klara av att möta tankar & känslor utan att reagera på varenda en av dem är att meditera. 
I den här boken skriver Suze Yelof om meditationer på ett sådant lättsamt sätt att  jag får tro till att jag också kommer klara det en dag, boken är så lättläst ock opretentiös så man blir alldeles lätt om hjärtat! 
 🙏🏼
(null)         
Jag grämde mig färdigt innan jag åkte hem ock mötte mina barn hemma, det var rätt skönt. 
Sen intalade jag mig sjölv att en rejäl löparrunda (egentligen joggar jag bara, men jag skulle vilja löpa fortare så om jag skriver att jag löper så kommer jag ju till slut tro på det och springa fortare och fortare) var precis vad jag behövde efter den här dagen.  (null)
Så det gjorde jag!  De knappa fyra km idag tog lika lång tid som fem gjorde på barmark... (herregud, har jag börjat skriva om träning! Jag är ju ingen sån😝) 
Mascaran var utpiskad i hela ansiktet efter att ha mött vilt virvlande snöflingor! 
Men kul var det! Man kan springa när det snöar😊!  (null)
Jag unnade mig faktiskt att köpa ett par "löpar"-tights och en  "löpar"-tröja av min vackra granne  som belöning efteråt! 
Så fina ! 
Jag unnade mig också en Gyrosrulle med mammas goda inlagda gurka i! 
Sen låg jag och barnen och såg "Min hund Spot" i soffan efteråt. 
Jag grät, jag brukar göra det när jag ser djur eller barn som lider eller dör i filmer. 
(null)

Imorgon ska jag till en vän i Åby och pärla armband till Barncancerfonden.
Det ska bli fint att få bidra med något som kan hjälpa barn. 

(null)

Tänk så bra en dag kan sluta även fast den dippade en hel del en stund. 
Tänk vad det kan göra skillnad att våga möta sin skit. 
Sina demoner. 
Sin "skam". 
Det är inte lätt, men jag tänker inte ge upp! Jag ska bli en människa utan för höga krav på mig själv eller min omgivning. 
Jag kommer klara det. 
❤️









Kommentarer:

1 Anonym:

Du är alltid bäst och allt behöver inte va perfekt! Mediterar gärna med dig,är såå avkopplande 😙😍❤

Svar: ❤️
Fröken Matilda

Kommentera här: