Helg đŸ™đŸŒ

Helg!!!! 
en sĂ„dan hĂ€rlig uppfinning 
❀. (null)
Man har tid att umgĂ„s och njuta av stunden! 
Man kan baka pizza pĂ„ Liba-bröd.
 Superenkelt ock supergott! Tack fina M för den idĂ©n!! 
Jag har cremefraiche istĂ€llet för tomatsĂ„s pĂ„ mina pizzor. Sen pressar jag pĂ„ vitlök, strösslar ut ost, rödlök, skinka och lite vad jag kĂ€nner för. Liba-bröd tar bara 5 min i ugnen och man slipper allt balt med kavlar och kladdiga degar... Pizzan blir spröd oc supersmarrig! 
Jag har pĂ„ rĂ€kor och ruccola efterĂ„t för jag vill ha dem kalla. Lite sambal oelek och aioli i klickar pĂ„ den var ocksĂ„ supergott!! 
En riktigt smarrig fredagsmiddag! 
(null)
J valde lite annat pĂ„ sin pizza!  (null)
Man kan ocksĂ„ slappa i soffan och se början pĂ„ en film! Men nĂ€r det bara blir mörker, pang-pang ock skrikande bildĂ€ck sĂ„ ger jag upp. Tappar trĂ„den ock gör nĂ„t annat! 
Som att koka disktrasor... 
grymt Ă€ckligt, men sĂ„ nödvĂ€ndigt ibland. Man kan nĂ€stan se hur bacillerna dör dĂ€r i bubblet! 
(null)

(null)
Har man otur pĂ„ helger sĂ„ fĂ„r nĂ„gon för sig att rensa ur spelgarderoben dĂ€r alla spel vi ALDRIG spelar  har stĂ„tt inryckta sen 2005 typ.... 
total jĂ€vla Ă„ngest, men sĂ„ nödvĂ€ndigt att ta tag i. Jullan pushade mig, ock var ett stort stöd i processen. Det var mest hon som drev pĂ„ Ă€rligt talat, jag hade nog med att packa  om jullĂ„dorna ... (null)

(null)
Efter att ha varit sĂ„ duktig en eftermiddag var jag helt klart vĂ€rd en joggingtur! Jag tog med mig "my-conscience" rösten i Runkeeper och gav mig ut i mörkret... idag var det segt att springa, men jag klarade Ă€ndĂ„ 4 km utan att stanna och det gör mig grymt stolt över mig sjĂ€lv! Jag gav inte upp ock det Ă€r stort för mig som Ă€r en "sĂ„n" som inte springer 😜
(null)
PĂ„ helger kan man ocksĂ„ se naturprogram pĂ„ TV, man kan lĂ€ra sig hur uttrar bygger bo och lĂ€r sina ungar hur man jagar mat.  Av nĂ„gon konstig anledning for tankarna ivĂ€g till alla som orkar gĂ„ ut och festa en lördag....
(null)
.... men ganska snabbt var jag tillbaka i nuet, jag börjar ju kunna det med nu, att vara nĂ€rvarande i nuet, oftast , jag kan till ock med ligga hĂ€r ock skriva nu utan att höra ett dugg av vad som sĂ€ga pĂ„ TV. Ganska coolt faktiskt! 
(null)
I nuet fanns en sÀng att bÀdda rent..
DĂ€r fanns ocksĂ„ en kopp yogi-te! 
đŸ™đŸŒ
(null)
Uttrar pÄ TV som sagt...
(null)
En korg med nyvikt tvĂ€tt! 
(null)
En hĂ€rligt grön vĂ€xt i fönstret! 
(null)
Och en tjej med adhd utanför dörren som lockade med sig mamman upp pÄ vinden för att leta reda pÄ mössen vi hör springa över huvudena pÄ oss...
(null)
Jag trodde att vi skulle spana, hon hade andra planer! 
(null)

(null)
Med rask hand slÀngde hon nÀmligen ut nÄgra bitar ost över isoleringen dÀr uppe... hon ville se om de var borta imorrn...
(null)     Jag behöver nog inte berĂ€tta att hon inte Ă€r allt för glad över att No mOre kommer pĂ„ tisdag och jagar reda pĂ„ de smĂ„ liven uppe pĂ„ vinden.. jag har ingen aning om hur det gĂ„r till. Men det Ă€r inte asbra att ha möss pĂ„ vinden. Eller rĂ„ttor! Vem vet vad det Ă€r dĂ€r uppe egentligen!! 
(null)
Och om No more inte kan hjĂ€lpa oss sĂ„ verkar jag ha en vĂ€n som kan!😜
Kram! 






Kommentarer:

1 Iris :

😍😘😍

Svar: â€ïžđŸ˜˜đŸ™đŸŒ
Fröken Matilda

Kommentera hÀr: