Hippo-Friday

Fredagen den här helgen började sisådär. 
Som om en flodhäst satt sig rakt över mig fick jag snällt gå och lägga mig igen en stund efter frukost .
(null)
På bilden kan ni se mig och fina C där vi ligger under hippon! 
Med hjälp av min 
(för närvarande, eller kommer jag alltid att behöva äta den🤔)
....viktiga funktionshjälpande medicin och en Ipren lättade stämningen något efter en stund ock jag tog mig iväg till jobbet. 
iklädd mina nya hudfärgsrosa byxor från Kappahl som glatt visar varenda cellulit på mina ben. 
Jag frågade mig själv, att om jag inte bryr mig vem 17 behöver då göra det ? Så bestämde jag mig för att ta dem på mig ändå . 
(null)
Men jag kände mig ju extremt modig som vågade gå i dem ska ni veta
😝
👊🏽
Hade sedan trots den tunga morgonen, 
en väldigt  bra dag på jobbet. 
En anledning till Hippo-känslan kan vara att jag varit ensam med barnen i fyra dagar och hållt ihop, haft ansvar, klarat av en hel del själv. 
Och så fick jag en Ledig kväll med pärlande hos fina A då min man kommit hem igen, och BAM!!! 
så slappnade jag av och blev aptrött på en gång! 
🙏🏼
Fredagskvällen spenderade vi med min bror ock hans familj hemma hos dem i Stockholm.
(null)
Jag älskar att vara där, ta ett glas vin, laga mat, sitta ner & prata i en varm ock härlig atmosfär! 
(null)
Kyckling med vitlökspotatis stod på menyn, tillsammans med en tomat, basilika & mozzarella sallad! 
(null)

(null)
Medan killarna bastade vilade jag min lekamen i fåtöljen framför brasan, smålyssnande på alla ljud runt mig. Min svägerska och hennes kusin småpratade på franska, barnen spelade musik på paddor ock telefoner och TVn sorlade, en härlig kakafoni av ljud! 
(null)

(null)
När klockan närmade sig elva var jag så hjärntrött att jag behövde gå undan och sova. Jag känner när medicinen går ur kroppen att ljud blir högre, och att jag inte orkar hålla ihop längre. 
Crazy. 
Men så är det ju. 
Bara att gilla läget och gå och sova.
(null)      (null)
Kusiner❤️


Natti (null)

 natti Hippo-Friday









Kommentera här: