Skolstart , löpning och friends!

Idag blev jag äntligen vän med mina joggingskor!

(null)
Det tog ett tag! Men idag sprang vi 5,5 km utan att behöva stanna!! Det är nog första gången i hela mitt liv som jag gjort en sån sak. (null)
Men jag gjorde’t! 
Jag har börjat att sudda bort det statiska tänkandet som "jag kan inte träna. Jag är lat. Jag kan inte springa. Jag är en vindrickare.." och försöker tänka mer dynamiskt! 
Det går att ändra tankemönster!              Hjärnan är formbar och går att träna även den. Dessutom är motion bra för hjärnan, det vet man nu ..
Jag har haft pepp av kollegan, jag hade dessutom riktigt roligt idag när jag sorang för jag hade tydligen ändrat röst på runkeeper . Den nya rösten heter "my conscience" ock mitt under springrundan kan den kläcka ur sig att. "You run like a bear who just woke up from hibernation"  
Eller saker som att jag sprang så pass bra att jag var värd en hel flaska vin i soffan när jag kom hem "just kidding" 
(null)
Jag har dock inte lyckats lika bra med den delen av hjärnan som ska hålla ordning.  Som var f la jag hörlurarna sist jag hade dem.  Jag skulle behöva en hel vägg med markerade lådor där var sak har sin plats och alltid läggs där. 
Tänk en hel vägg med byrålådor.... 
Jag åkte ju och hämtade det fina vita skåpet i somras med förhoppning om att kunna ha många av mina vardagssaker i det, men det är ju lite för stort tyvärr....
Oordning stör mig mycket  men jag orkar inte ta tag i det så jag låter det vara, ett tag. Det blir dock lite jobbigt när barnen tar hem kompisar som förundras över hur stökigt det kan vara ibland..
(null)
Ja ja. 
Vi har ju iallafall plockat undan julen... 
nu väntar den bara på vidare transport upp på vinden. 
(null)
Idag var första skoldagen för barnen. Några av oss laddade med smoothie , ägg och macka. Andra hällde ut sin. 
Det verkade som om alla tre haft en bra skolstart. Det är så viktigt ju. Att dagarna blir bra.  (null)
Jag hade svårt att koppla av idag och vila som jag ska göra nu när jag är halvt sjukskriven.  
Så jag tittade lite på hur man kan tänkas arbeta med  värdegrunden och att alla ska  känna sig trygga i skolan. 
Hamnade på friends hemsida och grät strida tårar över hur jävla jobbigt livet kan vara i skolan. 
Jag hade en person i min klass på låg och mellan som inte var snäll en enda gång. Som gömde sig i garderoben hos en annan tjej aom sedan frågade ut mig om  tjejen i garderoben i syfte att få mig att säga något dumt om henne så att hon hade något att jävlas med mig om.  Jag minns inte hur jag egentligen mådde över att behöva stå ut med hennes totala oförmåga att vara en god medmänniska. 
När jag tänker på henne nu känner jag  att det är mest synd om henne . 

(null)
Avslutar nattens inlägg,( för nu måste jag sova😫)  med en bild som gör mig glad. 
Så söta! 
Kram och sov gott! 
Hoppas att jag inte skrivit för många stavfel för jag orkar inte läsa igenom allt innan jag publicerar! (Eller råkat klistra in nåt som inte ska vara med i inlägget eg.!) 
🤣
❤️

Kommentera här: