Familjen, släkten & vännerna ❤️

De senaste dagarna har varit fullspäckade med umgänge och aktiviteter.                        Jag är rätt mör i knoppen efter först tandläkarbesök i måndags, jorsgubbsäventyret i tisdags och akupunktur samt stresshanteringssamtal med efterföljande storhandling på City Gross i torsdags.
Men inget kan stoppa mig när flowet drar igång...
😂 
Så... 
   (null)
Jag och filosofen avslutade veckan med att bestiga Mount Ramunder tillsammans med min kusin ock hennes son. Vi åt en glass för 122:- och badade sedan i en pool i sörping. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Söderköping är en fin medeltida stad med härlig natur och små pittoreska hus att vila blicken på . Å så Göta Kanal förstås. 
(null)

(null) glass....
😍
I Stoooooora lass...
😱🙈
(null)

(null)
En härligt mysig dag! 
(null)
Kanske inte världsbra planerat dock att ta en heldag med full fart  innan en kväll tillsammans med kollegor för att dessutom säga hejdå till en vän. 
Jag försöker tänka positivt och inte "nej nu blev det för mycket"😳och inser att det positiva är att jag kan, vill och orkar umgås. Jag får räkna med att hjärnan känns uttorkad och öm efter dagar som dessa... är dock sååå rädd att inte märka att jag bränner ut mig igen så jag är noga med att hitta stunder av stillhet i det jag gör samt innan och efter dem. 
REspekTeRa mitt behov av återhämtning liksom. Jag börjar bli bra på det! 

(null) (null)
Så i umgänget med kollegor ock vänner gick jag undan en stund och vilade sinnet i trädgårdsmästarens trädgård. Det är ren och skär njutning att strosa runt där bland allt det vackra ! 
(null)

(null)

(null)

(null)


(null)

(null)

(null)
Natten var ljuv när jag cyklade hem. Jävligt stolt över att jag hållit mig (t.o.m. under) planerat alkoholintag,,, bara två öl på hela kvällen 👍👌🏻👊🏽🙏🏼 och att jag åkte hem "tidigt" som jag bestämt! 
Fan va bra! 
(null)

(null)

Men jag visste (och kunde även hålla i det)  att jag behövde samla kraft till dagen efter då det var dags för fest igen.

(null)
Nämligen 50 årsfest med familjen, kusinerna fastrarna och kusinbarnen.  (null) 
(null)

(null)

(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Det blir intensivt periodvis ock det är fint med sällskap av goda vänner, släktingar ock familj. (null)
Men då är det extra viktigt att inte glömma bort att stunder av tystnad ock stillhet också behöver vävas in.. (null)
Ensamma stunder med bad, ljudbok, yoga eller promenader i naturen.  (null)
 Viktigt...
Igår yogade jag två gånger, 
åt frukost ensam, 
lyssnade in mig på en ny ljudbok & höll mig lugn på festen så att jag skulle kunna må bra även dagen efter. 
Så skönt! 
(null)
För idag är vi på väg igen, till Göteborg, för att prova att åka 4 / 5 i husbilen, gå på Liseberg 😳 och bara vara . 
Jag ska erkänna att jag hellre åkt till en klippa nånstans för total tystnad ett par dagar, men med hörlurar, många djupa lugna andetag ock ett par åk i Kållerado så ska jag nog klara dagen! 
Kram 






Kommentera här: