Glad för min skoltyska.

Inte vet jag var alla andra nationaliteter semestrar , men hör på San Marino camping på Rab, är majoriteten av turisterna tyskar, kroater och slovener. 

Några enstaka belgare, fransmän och holländare finns också men än så länge bara vi ock en husbil till från Sverige. 

Alla verkar kunna tyska, även kroaterna, så de 3 år jag läste tyska på högstadiet kommer till användning. 
Iallafall då det gäller enkla fraser som "står du i kön" då alla toaletter är upptagna. 
Eller "bezhalen?" Då vi ätit färdigt på restaurangen. 
Mer än så blir det inte. 
Vi har nu varit hemifrån i en vecka och två dagar och jag har börjat acklimatisera mig, anpassat mig till värmen, toalettbesöken, handtvätten av kläder  och diskandet i servicehus. 
Jag har också bearbetar saknaden efter tjejerna som är hemma,  det är fortfarande väldigt tomt, men det är ju som det är och då gäller det att göra det bästa av vad stunden ger. 
Men en tår tränger fram när vi face-timar och det blir tydligt att de är där och vi är här. 
(null)
Idag ska vi hyra en båt. Just där vi bor på ön finns inget annat än campingen, en liten ort som heter Lopar och fina sandstränder. 
Ingen mysig gammal stad att besöka. 
Vi utmanar oss i att faktiskt bara vara, bada, åka båt och cykla. Fantastiskt kul att ha cyklar med sig❤️
Nu är det frukost, packning och solcreme som gäller, för kl 10 kastar vi loss🙏🏼

Kommentera här: