Liseberg

Eftersom Kärralund trots många tomma platser i förrgår, igår var fullt, så fick vi hitta ut till Askims camping. (null) 
Mycket finare läge än Kärralund, men en bra bit längre bort från Liseberg, buss och spårvagn behövs för att ta sig dit. 
(null)     Men det gör inget när man kan njuta av vackra skärgårdsvyer. 

(null)

(null)
Och fina barn  (null) 
Passade på att plocka lite skräp på promenaden. Funderade lite på hur jag tänkte/ gjorde förr. För det fanns säkert lika mycket skräp för ett år år sedan, men då valde jag att inte plocka upp, nu kan jag inte låta bli. 
(null) (null)
Det är ju så  enkelt🙏🏼 och så känns det riktigt bra att veta att man gör en insats för djuren i naturen! Och helt gratis är det☺️
(null)

(null)

(null)

(null) (null)
Vackra ostronskal fungerar bra som smyckeskrin när man ska sova🙏🏼
Att ta bussen från Askim till Frölunda torg gick lätt, vi var lite sena så vi fick springa sista biten. Men det var lätt att hitta hållplatsen. 
Vid Frölunda torg letade vi oss fram till spårvagn 8 en trappa ner och åkte mot Korsvägen som ligger precis utanför Scandinavium. Ett stenkast från Lisebergs entré. 
(null) (null) 
(null)
Allt kändes frid och fröjd ända tills jag dumt nog gick med på att börja besöket med ett åk i Lisebergsbanan.... 
Vad gör man inte för sina barn ... 
(null)
(null)

Nu väntar jag i skuggan, på de andra som åker Balder och njuter för fullt. Det är skönt, jag får mina pauser, lugn och ro, medan de får åka och roa sig på sitt sätt
 🙏🏼❤️
Win-win-situation! 
Jag får åka ikapp sen i Kållerado! 











Kommentera här: