Energibarn

det här med energi och att lära sig vad som ger/tar energi alltså....
(null)
Helt omöjligt känns det som...
Ibland så får jag en känsla för att jag faktiskt har stenkoll på mitt energisystem, men sen försvinner känslan och jag får börja om igen! 
(null)
Jag vet att Yoga och stillhet är bra. Men jag tar mig sällan ner på mattan nu för tiden. 
(null)
Det är kanske så att jag måste schemalägga mitt liv från att jag vaknar till dess att jag går ock lägger mig??  (null)     
Rutiner överallt som gör att jag gör saker utan att behöva bestämma dem i stunden som är. 
Ta joggandet till exempel. 
Om jag redan innan bestämt vilka dagar jag SKA springa så spelar det inte så stor roll vad jag KÄNNER för i stunden... 
Det är annars så lätt att följa minsta motståndets lag.... (null)
Det kan faktiskt också vara så att en människa med ADhD inte har mycket kvar att ge vad gäller ork,planering, rationellt tänkande och struktur efter en hel dag på jobb eller i skolan. 
Man klarar inte av att tänka helt enkelt och då är det lätt hänt att man blir orationell ock drar igång saker man inte ska eller faller ihop i en blöt fläck på golvet ...
(null)
Att ha egentid är skitviktigt. 
Men det törs man knappt säga för då kan man bli klassad som en skitmorsa. 
Men så är det. 
Jag älskar min brokiga ibland stökiga underbara familj, men ibland blir det för mycket att hantera i mig och då vill jag bara rymma hemifrån..

(null)

Kanske är det då bättre att planera in ledig tid mellan alla krävande delar av mitt liv?? 
Jag börjar få lite koll på dem nu, och det är inte bara på jobbet som jag behöver ha rast...
Wish me luck!
🙏🏼
"Jag kan inte just nu, jag är ifred"





Kommentera här: