Skuld ock skam och #nofilter

När mamman blir sjuk är det som om hela världen vänds upp och ner. 
Som om allt stannar upp och jag känner sån himla skuld när jag blir liggande en hel dag i sängen. Lilleman kan inte ta hem en kompis för övernattning för att "mamman alltid är sjuk". Andra får klara allt själva eftersom jag "bara ligger" här.
(null)
Ute har solen skinit och många har passat på att sola näsan och vårstäda balkongen. 
Men inte jag😞. 
Jag är sjuk. 
Det känns skit att inte kunna ta sig ur sängen på en hel dag. 
Klockan är snart 6 på kvällen och jag har nyss vaknat efter att äntligen ha kunnat somna om. En kall handduk på pannan av min omtänksamma dotter hjälpte mig att få sova en stund. 
Så skönt.  (null)
Kvällsmat med bästa vännerna på mysiga NewYorkGrillandBar🙏🏼

(null)
Jag tänkte igår kväll på väg in till stan att jag troligtvis skulle få betala för det idag men tyckte just då att det kommer vara värt det! 
För jag hade verkligen längtat efter att få spendera en kväll med mina vänner
 ❤️
Jag har proppat i mig Ipren och panodil för att orka jobba under veckan och tagit nässpray i mängder för att så snoret att släppa greppet. Allt för att kunna finnas där under tuffa  tider på jobbet . Det funkade bra. 
Jag har klarat mig.  (null)

(null)
Lugnt ock skönt på Pub & Krubb 🙏🏼

(null)
Ända tills idag...
Pang bom krasch. 
Magen paj. 
Hjärnan paj. 
Tål inte ljus, tål inte ljud. 
Tankarna flyger omkring som flipperkulor inne i skallen på mig.De vill inte stanna utan far från ena händelsen till den andra som om jag hade ADHd eller nåt.
😂  
(null)
N Y G&B


(null)

(null)
Jag hade hörlurar med musik under det sista besöket igår kväll. Vi var på en pub med trubadur. Yeajjj. Men man vill ju inte vara en partycrasher och hittills den kvällen hade det bara varit lugna pub besök som passade mig så.. Jag ploppade in hörlurarna och lät mig själv fyllas av musik jag tycker om ! Undebart !      
(null)

(null)

Att leva med ADHd kan innebära vissa svårigheter. Ett är lära sig att hantera inryck. 
Jag tänkte på det under vårt sista pubbesök igår. Då när medicinen lämnat mina system och tiden med #nofilter inträdde. 
Rummet blev helt plötsligt såå litet och jag började att ta in vad ALLA runt mig gjorde. 
Vad de sa.
Hur de låter överallt och var det låter. 
Och så lite skönsång och gitarrspel uppe på det. 
Samtidigt ska man försöka prata med den som  sitter vid samma bord. 
Stört omöjligt ju.
🤣
(null)
Mitt favvoställe just nu.
Nej då var det bättre på New York grill & bar. 
Där finns det små rum avskilda från varandra där man kan sitta mysigt med dem man är ute med utan att bli för störd av annat som händer runt omkring.
Maten är god och skapligt billig och personalen är vänligt bemötande. 
Bästa stället
🙏🏼











Kommentarer:

1 Iris :

Åh ❤ en stor styrkekram till dej, min fina vän ❤

Svar: ❤️❤️❤️
Fröken Matilda

Kommentera här: