ADHD-mammađŸ™đŸŒ

Just idag kunde jag för första gĂ„ngen i hela mitt liv se pĂ„ mig sjĂ€lv med en Ă¶dmjuk och vĂ€nlig blick...

 
Jag insĂ„g plötsligt att SHIT, jag har ADHD! och det Ă€r inte bara en diagnos pĂ„ ett papper utan det stĂ„r för nĂ„got mer! 

Mina barn har samma svÄrigheter som jag och helt plötsligt bara sÄ dÀr sÄ insÄg jag vilken jÀvla kamp vi lever i .....

FörvĂ€ntningarna pĂ„ oss sjĂ€lva frĂ„n oss sjĂ€lva men Ă€ven frĂ„n omgivning och samhĂ€llet Ă€r sjukt höga! Vi förvĂ€ntas inte fungera annorlunda utan ska passa in i en norm som  kanske passar för 80 % av alla andra... 
Hur gÄr den ekvationen ihop?
Inte alls.
Men sĂ„ satt jag dĂ€r ock lĂ€ste om mammor med ADhD som har samma förvĂ€ntningar pĂ„ sig som mammor som alla andra och insĂ„g plötsligt hur himla bra det gĂ„r Ă€ndĂ„. 

Jag fattade plötsligt varför jag alltid haft sĂ„ svĂ„rt att ha ordning vid ex lĂ€ggdags. Hur ska jag egentligen kunna ha disciplin ock ordning pĂ„ Lilleman nĂ€r jag inte kan ha det pĂ„ mig sjĂ€lv?


(null)


Hur ska jag kunna övertyga nĂ„gon om att den ska göra saker pĂ„ ett visst sĂ€tt bara för att, nĂ€r det kĂ€nns totalt oviktigt och ibland helt obegripligt för mig?? 

(null)

(null)


(null)


HĂ€r följer 10 konkreta lĂ€tta att ta till sig tips frĂ„n Coachen "Additude" om hur man faktiskt kan strukturera upp livet a little och fĂ„ lite mer ordning och reda... 
(men för guds skull, glöm aldrig bort att du som ADHD-mamma har ett tufft uppdrag. Var snĂ€ll mot dig sjĂ€lv ock ha överseende med att ibland (nĂ€stan dagligen) 😂 kör det ihop sig lite och du utsĂ€tts för  upplevd provokation, irritation  eller varför inte en redig EXplOsIoN...)


(null)

(null)
(null)
Sant ...


(null)     
HĂ€r behöver jag trĂ€na mer... eftersom jag har lite svĂ„rt att lĂ€ra mig av mina misstag behöver jag liksom upprepa dem mĂ„nga gĂ„nger innan jag kanske eventuellt lĂ€r mig att manövrera bort spĂ€nda situationer😅

(null)

JadĂ„.... 
  (null)
Ser med spĂ€nning fram emot torsdag dĂ„ en sjukgymnast ska komma till min arbetsplats och se hur hon kan hjĂ€lpa mig pĂ„ platsđŸ™đŸŒâ€ïž

(null)
DÀr finns det en del att göra...

(null)
Det hĂ€r Ă€r nĂ„got som vi lĂ€rt oss skĂ€mta om. Det fanns en tid dĂ„ mina förvĂ€ntningar pĂ„ middagarna hemma (framför allt frukostarna) var att jĂ€mstĂ€llas med Corn Flakes familjens evigt leende lugna mysiga sammankomster... 
man lÀr sÄ lÀnge man lever som tur Àr...

(null)
TrĂ€nar pĂ„ det... och snart kan jag utan att fĂ„ dĂ„ligt samveteâœŒđŸœ

(null)

KÀnner att vi fÄr fint bemötande av vÄra familjer. Det Àr sÄÄÄ viktigt tycker jag att mÀnniskor runt en möter med förstÄelse..


(null)

Funkar detta Ă€ven dĂ„ köksredskapen ryker?? 












Kommentera hÀr: