Perspektiv

När någon inte finns nära, först då kan man verkligen på riktigt förstå hur den människan påverkar / påverkat en...
(null)
Hur en enda människas energier kan pusha mig till en känsla av rastlöshet och oro. 
Helt galet egentligen hur jag speglar människor runtom mig hela tiden. 
Hur svårt det är att bibehålla det inre lugnet när vi inte kan se på saker på samma sätt. Ock då menar jag inte viken färg man gillar eller mat och sånt utan mer hur man är mot varandra som människor...
(null)
Människors oförmåga att komma överens och förstå varandra påverkar mig galet mycket.  Jag står där som en helt uppslagen bok ock tar in varenda millimeter av deras energier. 
☹️
(null)
Undrar om de skulle bete sig annorlunda om de visste hur mycket de påverkar andra bara genom att vara som de är? 
(null)
Jag misstänker att några fortfarande skulle ha svårt med det, medan andra skulle kunna ta den hänsyn som behövs för att andra ska må bra.
(null)
Men under tiden vi alla landar i hur man bäst värnar om människor så får vi känsliga dra oss undan på regelbunden basis. Lukta på blommorna, lyssna på musiken,  andas djupt, meditera och annat som ger oss återhämtning och energi. Fortsätta höra av oss till de som ger lugn och fortsätta träna oss i att inte ta in andras tråkiga attityd, andras oförmåga att se till någon annans behov av trevligt bemötande. Forsätter utsätta oss för andra människors irritationer över att livet och andra inte gör det den specifikt förväntar sig... 
(null)

(null)



Kommentarer:

1 Cissi:

Värna om varandra medan tid finns. En dag kan det vara försent ❤️

Svar: ❤️❤️❤️
Fröken Matilda

Kommentera här: