Hipp hipp singelmorsa

Vaknade tidigt i morse. 
Redan halv 7. 
Någon som skulle ha kommit hem efter en natt på stan var inte hemma fast hon skulle vara det, och det stressade igång en del..
Fick tag i henne efter en timme och kunde lugna ner mig en smula. En liten...
Men på nåt sätt var skadan redan skedd. 
Tankarna om vad som skulle kunna ha hänt hade dragit en hel del energi som jag inte hade och sen en riktig tjutfilm på det så var jag urladdad för resten av dan...
M är på skytte hela dagen idag med ock när både jobb och hemmiljö suger energi är det svårt att hitta kraft att orka med ens att le. 
(null)
Jag brukade inte ha några problem med att vara ensam med barnen i mitt gamla liv, men just nu är det lite jobbigt. 
(null)
Som tur är så är jag inte ensam jämt. Och när jag dippar så finns det andra som kan stötta... (null)
I fredags gick jag och la mig vid 18. Två dagar med stillasittande möten och planeringar gav mig till slut en känsla av panikångest och total förvirring. Det är som att ju mer stressad jag blir över oredan i mitt liv, desto värre blir den... som en ond cirkel av adhd-vågor som aldrig slätas ut. Jag försöker landa i att jag faktiskt saknar förmågan att utföra det jag eftersträvar så mycket. Men det hjälper inte ett dugg. Somliga kan stänga dörrarna till kaoset och titta åt ett annat håll. För mig finns  bilden kvar på näthinnan tills jag gjort något åt den. 
(null) (null)
Igår blev det övningsköra med W. I stan. Det går bra tycker jag . Jag tror att hon smygbokat sitt teoriprov, hon är som sin mamma och lägger i högsta växeln först när det brinner i knutarna nämligen....
(null)
Jag har lyckats få ordning i en låda hemma i allafall. Lite stolt över den...
(null)
Bästa sällskapet igår 


Hittade den här bilden på nätet förut. Den säger lite allt om läraryrket nu för tiden...
(null)

(null)
På eftermiddagen idag tog jag mitt vuxenansvar och rymde från mina barn en liten stund. Har fått tips att göra så ibland då saker står mig upp i halsen. Att gå ut . Andas, och röra på mig.  Funkade idag med. 
Landade och mådde mycket bättre efter den stunden . Fick ihop ännu några tankebanor i oredan och bad en kollega om hjälp att få en överblick. Hon blev glad att jag frågade ock ville gärna hjälpa mig. Så jag hoppas att hon kan bringa lite ordning i oredan på jobbet.  
Jag kan även få hjälp att rensa högskåpen fyllda med papper om jag vill... ska bara lägga undan allt jag vill spara först 🤪







(null)
Nej., helt seriöst så funkar det inte att göra så. Jag måste röja bort för att som jag nämnde nyss, allt jag ser finns kvar så det går inte att lura mig alls 
God natt ❤️

Kommentera här: