Från vrak till pigg till sansad.. eller? 😇😂🤫

En dag i helgen hade jag extremt svårt att gå upp. 
Det var som om all energi runnit ner i madrassen under natten och lämnat ett skal av trött 46-årig tjej kvar där under mitt tjocka underbara täcke...
(null)
Den lille Filosofen, (som numer är inne på sitt 10e år och därmed inte är så liten längre), var magsjuk fredagkväll.  Jag var vaken till två på natten  och hanterade det faktum att kräks måste tas om hand, varje gång, så det kan ju ha gjort sitt till att jag kände mig lite matt..
(null)
Jag skulle också tillsammmans med mina föräldrar fylla i skadeanmälan på bilen vilket oroade en del.. jag var lite rädd att alla känslor skulle dyka upp igen. Kanske gjorde det också sitt till att tröttheten liksom slog klorna i mig...
Det är en sak att vara trött unna sig lite vila, men när det blir så här ofrivilligt så stressar det inifrån på nåt vis ock gör att det blir ännu svårare att "vila" fast jag är trött. 
Låter det snurrigt!? 
Ja det tycker jag med. 
Men så när jag sovit bort halva eftermiddagen så dök den här upp på Instagram och det var som om en gnista av liv tändes inuti och jag fick energi att kliva upp ock ta tag i saker...
(null)
Det är ju så att ur energi föds energi ock tvärt om , om jag minns rätt...
Så jag orkade tag i en hel del ock nu känns det rätt ok med skaplig ordning och reda hemma igen.   (null)
Så....,
jag får full fart igen men då är det lätt att jag glömmer att ta det lugnt & dra ner lite på tempot ibland så att jag inte blir för trött igen 😏
(null)
Som tur är har jag anmält mig till att bli tonårsyogaledare, kursen är nu i helgen och inför den ska vi utföra tre olika mindfulness- och andningsövningar.... så jag fick liksom "lugn-stoppet" fast jag inte  upplever att jag "har tid" till att ta det lugnt ...
(null)

 Sen dök också den här upp i insta-flödet.... 
(det är som om jag påminns om det som är viktigt när det behövs...)
Den här mindfulness övningen påminner lite om 3-2-1-övningen som jag lärde mig för några år sedan. 
Det spelar ju så klart ingen roll vad man gör, utan mer att man gör ett aktivt val att stoppa upp ock bara vara i nuet en stund. 
(null)
(null) (null) (null) (null)     
(null)     
Att stanna upp en stund.. 
så viktigt för att vi ska hålla i längden.. (null) 

(null) 












Kommentera här: