Reflektera lite mer.

Ligger och försöker vila lite 
Går så där😅
Kroppen signalerar att den vill stanna upp genom "knäppningarna" i öronen, och en stadigt höjd kroppstemperatur på 38,2.  
Men hjärnan är inte riktigt med på det. Den vill inte ta det lugnt. 
(null)
Att vara sjuk kan vara lite så när man har Adhd. 
För att kunna ligga still samtidigt som jag "gör" något så lyssnar jag på poddar. Fiunkar ganska bra för mig, ibland...
Podden heter "ADHD-livet" och avsnittet är "Hit och dit". Jag ler igenkännande då de berättar om hur mindfulness som kroppscanning och andas i kvadrat funkar för dem... 
Det påminner mig om förr då jag och Becca brukade skratta åt varannan under yogapassen eftersom vi alltid gjorde våra solhälsningar 100 gånger snabbare än andra🥴..
Mindfulness med ADHD är svårt 
Så är det . 
(null) De pratade även om att tänka på att ta sig tid till reflektion. Att ge sig själv tid till eftertanke ock att faktiskt kunna se det man har lyckats med. 
Att se det som man faktiskt redan åstadkommit ock att vara nöjd med det.
(null)
Att inte alltid vilja mer. 
Att inte alltid kräva att man ska kunna allt ock klara mer. 
Utan liksom stanna upp ock klappa sig själv på axeln och vara nöjd med det man åstadkommit då och då...
(null)
Klurigt det där. 
Det ligger ju i min natur att alltid vilja vidare och att känna stress vid stillhet.  Men just nu är det nödvändigt att stanna upp ock vara nöjd.
(null)
Jag har en utmaning kvar innan jag stannar upp och det är att bli klar med tonårsyogautbildningen.
Imorgon har jag mitt allra första tonårsyogapass med riktiga tonåringar. 
(null)
Om alla kommer blir de 8 stycken i gruppen. Jag både längtar och räds stunden. 
Tänk om dem inte kommer ? 
Tänk om de inte gillar det?
Bla bla bla....
Miljoner orostankar som är helt onödiga och som jag faktiskt inte har nån nytta av och som jag nu ska jag försöka andas bort.
AUM
🙏🏼




Kommentera här: