Det här med rutiner 🙏🏼

Så började jag ju med mina nya morgonrutiner förra veckan
 👊🏽👊🏽👊🏽
Och det gick över förväntan de 2-3 dagarna jag höll på. 
Jag kom till insikt (och det mina vänner, är exakt vad jag behöver för att befästa nya saker, insikt & förståelse =motivation att hålla i)  om att det spelar inte så stor roll vilka rutiner man lägger sig till med, utan snarare att man har dem...
(null)

Så på fredagsmorgonen vaknade jag ock kände mig som sju svåra år. 
Kallsvettig, illamående och totalt orkeslös. 
Smsade de som behövde veta att idag kan bli lite sen. 
Eller utebli helt. 
Magen hade satt sig på tvären, ock då finns det  inget  annat att göra än att vara extra kärleksfull mot sig själv ock liksom vila ut skiten. 
Jag duschade två gånger,la mig om och om igen och nånstans där i bakhuvudet fanns tanken på mina nya morgonrutiner, men jag var så far gone där och då att det inte spelade någon roll
(null)
När magen mår så här, mår kroppen likadant. (Alla som gått i väntan på att magsjukan ska bryta ut kan relatera till den maktlöshet det innebär att ha en mage som packat ihop..)
Jag skrapade ihop mig av nån himla anledning ock ett par minuter innan starttid var jag på jobbet 
Min superbästa kollega hade inte räknat med mig så jag kunde ta det lugnt och bara vara med under den första lektionen. 
Den andra var jag ensam.
Jag bad eleverna om lugn och att de skulle prata tystare och hjärtat glödde av att se hur viktigt det var för många av dem att vara lite extra rädda om mig just då, för de kunde se att jag inte mådde så bra..
(null)
Jag hade över 39 gradera feber när jag sen äntligen kom hem den dagen. 
Sov från kl 14 till dagen efter. Var som i en dimma.
Jag  insåg att om inget mirakulöst skulle inträffa så kunde jag glömma utbildningen dagen efter. 
Jag var i för dåligt skick för att åka. 
Det sved. 
(null)
Det fick bli en helg i sängen med massor av filmer och en god bok. 
Bra så...
(null)
Igår mådde jag lite bättre och då orkade jag packa in allt som skulle åkt med till Norrtälje, i garderoben igen
(null)
Jag fick tack ock lov omboka kursen till en annan helg. Den är ju redan betald. 
Hotellet däremot.... 
där är det inte ok att bli sjuk i sista stund. 
Jag måste betala för ett rum jag inte kunde använda och det suger. 
Men det kunde ju vara värre... (null).
Hur som helst ...
Rutiner....
Nu är det måndag igen och jag mår bättre. 
Idag är det första dagen på årets sportlov och som alla vid det här laget vet så är  bra rutiner
 A och O
för de allra flesta,   
men för oss med ADHD måste de till!! 
Jag har funderat på det en hel del de senaste 21 åren ( sen jag fick barn och rutiner behövdes) och vet vid det här laget att Dag 1 av en ledighet (hemma! Inte på resor av någon anledning ?!?!??) 
är /kan bli en dag av stor frustration om man låter den gå Wild and Crazy..... iallafall för mig som vuxen. Jag måste bibehålla någon form av kontroll trots lediga dagar....
Så här skriver Mrs Hyper om varför rutiner är viktiga 🙏🏼
(null)

Jag tänker att jag nu ska skaffa mig nya
 "lov-morgon-rutiner". 
Kanske unna mig att sova till 7 istället för 6. 
Yoga för att det är bra för mig 
Göra och dricka en kopp kaffe 
.
Kanske är det viltigt att ha minst en sak på "schemat" varje dag. 
Bygga lego
Besöka museum 
Se en film 
Baka
Soffligga 
Massage
Badhus med vänner
Promenad 
Läsa en bok
Spela spel med barnen 
Bio 
Baka igen 
Dammsuga 
Skriva 
Jobba 🙈
Vattna blommor 
Osv osv 
Bara för att lura hjärnan att jag följer mina vanliga rutiner !! 
Det är sååå otroligt mycket lättare att alltid åka halv 8, jobba, komma hem,
Repeat!
Samtidigt som jag ÄLsKAR mina lediga dagar med familjen då ledighetsrutinerna väl satt sig!
😁
👊🏽👊🏽👊🏽
Låt oss intala våra hjärnor att vi följer våra rutiner för vår egen inre frids skull 
🙏🏼
Amen 
Namaste 
Eller vad du nu vill 
❤️

(null)




Kommentera här: