Min nya morgonrutin!

Det sägs ju att det tar 21  dagar att få till en förändring.
Jag har nog aldrig lyckats hålla i saker så länge så jag vet inte om det är sant. 
Eller jo. 
Jag har hållit i min yoga.
Mina studier- alla gånger.

Så en del håller jag kanske i. 
Men såna små idéer som jag kläcker (eller får av andra) som skulle kunna vara bra för mig i längden, dem försvinner oftast lika snabbt som de dyker upp. 
(null)
Som det här med vinsten att gå upp tiiiiidigt på morgonen... 
Att slippa stressa, få tid till ett mjukt yogapass eller kortare meditation innan dagen börjar är ju solklar!! 
Men inte för mig. 
Täcket är tungt, varmt och såååå underbart klockan 6 på morgonen. Och utanför täcket är det kallt, mörkt och fullt av måsten. 
En massa såna.. (null)
Men så bestämde jag mig (efter att ha läst Vevve Jäderlunds artikel på Yogaword) för att testa att sluta snooza, och gå upp direkt i morse...
(null) 
"För att bryta snoozemönstret gäller det att sätta en rutin och hålla sig till den..."

Ja men hur svårt ska det va??? 
Jag är sååå bra på att hitta nya rutiner som kommer bli så bra... att hålla sig till dem är mer utmanande. 
Men jag är så trött på att ge efter för minsta motståendets lag att jag är taggad för detta! 
Jag vill nå de mer långsiktiga målen med hälsa ock mående! 
Jag vill! 

(null) (null)
Sömnfylla! Vem vill ha det liksom?? 
Iallafall! 
Jag kom upp i morse och tänker att  tills min "Gå-upp-klockan-6-rutin" sitter, så ska jag ställa flera larm. Bara ifall jag inte hör det första. Vissa mornar är man ju lite mer trött än andra! 
Men! 
Jag går upp vid första larmet, ock snoozar inte!


(null)

Min nya morgonrutin ( för ett tydligt syfte och en klar intention) blir såhär!
  1. Godmorgon-yoga i sängen! 
  2. Kaffe!!! 
  3. Yoga/ andas/ meditation /ishta(vadjag  känner för yoga) avslutat med positiva affirmationer för att boozta dagen! 
Du blir vad du äter..
Men du blir också vad Du tänker 
😇
🙏🏼 (null)
Namaste! 
🙏🏼🙏🏾🙏🏽

Källor: 
https://vevve.yogaworld.se/2019/02/04/skapa-ny-morgonrutin-fordelar-med-att-ga-upp-tidigt-snooza-inte-bra/


https://instagram.com/hansen_johannes?utm_source=ig_profile_share&igshid=10gir2cianyc6

Kommentera här: