En AdHD-bruds bekännelser

Efter ett par dagar utan medicin börjar jag känna igen mig själv! 
Jag går igång.
Varvar upp. 
Hittar på. 
Drar igång ommöbleringar, skriver , drömmer, ilsknar till, svär, kramas, känner, dansar, får tusen och en idéer men genomför kanske bara en . 
(null)
Får massor gjort ! Kanske kan man leva utan medicin och varva impulsivitet och flow med vila ock meditation istället....  (null)

(null)

(null)

(null)

Jag 
Adhd 
Så jävla underbart
Tänk om man kunde leva så här! 
Ledigt, skriva, ha ork och lust och må bra
(null)
Sitta på Donken med en bästa vän och fina dottern, medans de mindre kidsen lever rövare i kuddhörnan, utan att låtsas om att jag känner dem 🤪.... #mammabekännelser
(null)
Ta ett glas vin utan rädsla för Skrumplever...
(null)
Släppa taget om saker ( det är dock MYCkeT svårare utan medicin).... jävlar vad känslorna kan storma vilt!    Men det måste ju finnas strategier för att överleva sånt med🥵
(null)
Umgås med en av de bästa vännerna. Har stärkt mig så mycket 🙏🏼hon är dessutom precis likadan mot mig vad jag än får för diagnos och sånt älskar jag! 
"Har du AdHd? Jaha. Men för mig är du ju ändå du så det spelar ingen roll"
(null)
Att stoppa flödet kan vara svårt för man mår så bra i svallningarna och forsen, men jag antar att jag kommer få en dipp snart och då får jag lov att tänka efter igen ... 
kanske kommer jag på något klokt inför nästa hyperperiod😂  (null)

Här är iallafall bilder jag hittat på Insta som jag tänkt skriva ut som foton ock ev rama in för att få lite färg på väggarna här hemma. 
Keep on scrolling....
(null)

Som så många gånger när tankar far eller när någon jag tycker mycket om mår lite jobbigt så hittar jag kloka ord som kan stötta och hjälpa.
(null)
Jag letade egentligen efter en kinesisk vas med ord om sprickor och ljus men fann dessa rader skrivna av Leonard Cohen.
(null)

(null)
Ber om lite ursäkt över att jag inte redigerat alla skärmdumpar idag, men jag orkar inte ta bort dem här, hitta och redigera originalen bland telefonens tusentals bilder och sedan infoga igen, så....
(null)
Utmaningen just nu då. 
Att göra imorgon till något annat än alla andra första dagar på jobbet förut blivit och den mentala trötthet de så ofta lett till...
Lustigt hur klok ock insiktsfull jag blir när jag är ledig och hur fort jag glömmer när jag kommer till jobbet....


(null)
Så lite mer Dr Sanna-tänk för mig den här våren. Lite mer fokus på rätt saker så att de växer och den andra skiten dör. 

(null)
imorrn är det dags för jobb igen och jag VET att om jag ska ha en chans att hänga med i alla diskussioner om mål ock planeringar så måste jag koncentrera mig på en nivå jag inte alls trivs med och har svårt att hantera.
Så är det tyvärr.
För att kunna genomföra mitt jobb så kommer jag nog att behöva "droga" min hjärna med medicin, dämpa mitt inre älskade/ dränerande driv, bli en zombie som gör utan att leva och hoppas på det bästa...
(null)
Jag älskar att möta de små individerna på mitt jobb, jag har bara inte förmågan att planera, strukturera OCH hålla i  en hållbar arbetsmiljö för mig själv. Så typiskt ju. 
(null)
Men med lite god vilja och lite Lagom med GRIT så håller det fram till sommaren och sen är det lång ledigt igen 😍❤️
(null)

(null)



(null)


Kommentera här: