Livet som lärare med ADHD

(null)
Lite så känns det idag. 
Men inte på grund av barnen jag jobbar med,utan på allt annat som hör läraryrket till. 
Sånt som 
Möten 
Bedömningstöd 
Planering
Utvärdering 
Organisation 
Ljud 
Papper 
Papper 
Ännu mera papper
Möte igen
Pedagogisk planering 
Dexter 
IST 
Lite mer papper
Bussvärd
Schemaändringar 
Heroma 
Google Drive
Dextra igen 
Mail 
Lönesamtalsförberedelse
SOL-utbildning 
LGR 11
Kunskapskrav 
Bedömning 
Kontroll 
Ljud
Högljud
Röra
Regler 
Stress 
Kaffe över hela bordet 
Lite mer papper 
Kaffefläck på sammanställningen av elevernas samlade bedöming i matematik.
Rätta 
Skriva 
Sammanställa 69 bedömningsstöd i tre delar från hösten 
Planera in vårens Bedömningstöd
Planera in utvecklingssamtal igen
Planera om utvecklingssamtalstiderna
Genomföra 690 minuters bedömningsstöd 
hitta någon som kan ersätta mig när jag är borta 690 minuter från min undervisning
Ringa någon 
Lagmöte 
Lite fler papper hittade 
Mail från chefen 
Mail från administratören 
Papper till chefen 
Samrådsprotokoll
Mötesprotokoll 
Svara på mail 
Sortera papper som nu hamnat i en hög trave , ska bara hitta just den traven jag behöver sortera just nu.
Plocka upp 
Plocka bort 
Hitta nåt 
Plocka fram 
Hålla i 
Hålla ut 
Inte tjut 

Å så glöm inte den lilla kompostpåsen...

Nu låter det som att jag är gnällig. 
Otacksam ock väldigt negativ.
Det är jag inte.
Men dagar som dessa när hjärnan känns som chilimarinerad köttfärs har jag lätt att bli lite uppjagad.
Jag försöker hålla huvudet kallt men det är ju inte riktigt en egenskap som kännetecknar mig. Och allt som ligger framför mig tornar upp sig om en skyhög Tsunami och hotar att dränka mig...

(null)

Det adminstrativa övertrycket tar död på min kreativitet, 
Min själ  tar stryk och jag som i vanliga fall är en vild kreativ person tynar sakta bort i takt med att kraven på det jag inte kan ökar. 
Det spelar ingen roll hur mycket jag kämpar, jag kommer ändå aldrig ikapp, jag inser det nu.
Jag simmar hela tiden i motström ock kämpar för att hålla näsan över vattnet. 
Det som är enkelt och glasklart för de flesta andra är mystiskt och hieroglyfiskt för mig.
Mina oförmågor  kommer alltid att finnas där och jag jobbar nu hårt med att försöka få mig själv att faktiskt ge upp. 
Att släppa taget 
Hade det inte varit för alla de underbara små individer som möter mig varje morgon i klassrummet hade det varit lättare.. 
Men jag behöver hitta något som jag klarar av att hantera samtidigt som jag orkar leva ett liv värt att leva .
Det är ok 
Good Enough 
Att sluta behöver inte betyda att man misslyckas. 
Att sluta kan betyda att man vinner något annat istället.
(null)
Tanken har funnits hos mig länge, men att tänka färdigt kan ta tid för mig. 
Tanken ska sedan när den är klar bearbetas ett tag tills en impuls stark nog att slå sig igenom rädslan för det nya okända, tar sig igenom ock får mig att våga ta klivet. (null)
Ut ur Comfort Zonen och in i fortsättningen liksom. Men man behöver inte ha bråttom, mn behöver bara bestämma sig och bli klar innan man suddas ut...
(null)



Hursomhelst så har jag fått en ny tanke om livet efter detta liv. 
Jag älskar att undervisa prestationslöst 
Jag älskar att undervisa när kroppen också får vara med.
 Jag älskar känslan när känslan infinner sig hos de jag undervisar i yoga. 
(null)
Så jag letar utbildningar.
I Sverige men även utomlands! 
Varför inte tänker jag.
Bali.
22 dagar intensivkurs 
Varför inte...

(null)

(null)

(null)


(null)

Tanken är väckt. 
Nu är den med mig 
kanske räcker det med tonårsyogautbildning en helg i februari. 
Kanske inte
Vem vet tänker jag 
Vi får se
Allt sker inte över en natt 
Jag har en tanke om att sluta lägga all min livsenergi på att orka sånt jag aldrig kommer landa i. 
Jag är ok med det 
Jag har lnte misslyckats på nåt sätt 
Jag vågade prova
❤️🙏🏼❤️









Kommentera här: