Krimml wasserfälle och dusch med Naken-bastaren

Söndag morgon och vi gjorde oss klara för "bergsbestigning" bredvid Europas högsta vattenfall. Alla var redo för avgång när regnet började smådroppa på taket. Vi bestämde oss för att avvakta lite och tur var väl det för snart vräkte regnet ner och åskan mullrade med full kraft över våra huvuden. (null)
Jag måste erkänna att då brast mitt humör. Jag brukar kunna se positivt på saker, tänka om ock vara vid gott humör, men då var jag så j-😡la trött på skitväder att jag blev sur. 
Och inte gjorde det saken bättre att vi för att fördriva tiden bestämde oss för att spela färdigt yatzyt vi påbörjat någon dag tidigare ock jag förlorade, stort. Inte för att vinna är det viktigaste, men jag hade liksom ingen normaltolerans kvar utan tjurade ihop helt..
Man får göra det ibland. Kan inte vara happy happy alltid ju!! 
Iallafall så försvann åskan iväg nånstans över bergstopparna till slut ock vi kunde ge oss iväg! 
(null)
Jag har bara ett ord att säga om den här upplevelsen , WOW! 
Eller kanske hellre Ewa Röses ord MÄKT! 
OMG vilken kraft det är i vattnet som forsar nerför berget i full fart. Läste nånstans att det är ca 20000 liter vatten / minut som forsar ner under sommaren...
(null)

(null) (null)
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Det är en alldeles underbar natur och man njuter för fulla muggar trots att det går uppför ett par hundra meter under vandringen. 
(null) (null)
100 meter senare nådde vi slutet av det mittersta vattenfallet, vi var nu 1306 m.ö.h och passade på att ta en lunch på gasthof Schönangerl. 
(null)

(null) Jag åt en kycklingsallad med världens godaste dressing men pga vädret kunde vi inte njuta så mycket av utsikten från uteserveringen.  (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



(null)     
Att gå nerför gick snabbare, men var rätt jobbigt eftersom jag var exremt kissnödig. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
När vi vandrat färdigt var klockan runt 3 på eftermiddagen och värmen hittade så sakta tillbaka i takt med att solen tittade fram. Vi passade då på att unna vi oss lite spabad på hotellet. Där fanns inga omklädningsrum så vi fick byta om vid poolen.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Vi fick sällskap i örtbastun av en icke-så-pryd man som helt ogenerat klev in naken till oss. Örtbastun ligger lite vid sidan av poolområdet ock eftersom badet från början varit bara till för hotellets gäster ock saknar omklädningsrum för oss "campare" så tänkte jag att jag skulle duscha ock tvätta håret i det huset. För där var ingen annan än vi (och naken-Janne så klartkr . Så jag smet ut under tiden han bastade sig färdigt men behöll bikinin på. 
Just in case liksom...
(null)
Och det var ett bra val, för helt plötsligt stod han där utanför glasdörren ock ville in "to cool of" .... jag är inte pryd på nåt sätt. Men att duscha ihop med en helt främmande man är lite utanför min Comfort-zone. Så jag vände mig lite diskret om medan han helt ogenerat sköljde alla sina kroppsdelar i det kalla vattnet.
(null)
Tshuss! 

Kommentarer:

1 Iris:

Haha,jag döör! Det är inte alla dar man får besök av Naken-Janne 🤣😘

Svar: Nej! Ett minne för livet ... dingelidong😂
frkenmatilda.blogg.se

Kommentera här: