Exhausted


Jag kom hem skapligt idag efter att ha hälsat på jobbet, men jag börjar förstå att även om jag går dit för att känna mig "normal"så känner mig bara mer off ju mer jag försöker. Jag tror att jag just nu har nog med familjen och allt som komma skall. 
Väl hemma åkte alla arm-och halsband av, och jag unnade mig lite smörgåstårta och Cola zero...
Låg i soffan och läste i flera timmar utan att känna mig stressad över att göra ingenting... Jag hade inget val. Så slut i huvudet på ett tryckande Jobbigt sätt...

Packar om för att se till att jag klarar av det absolut viktigaste. 
Min son och resten av familjen. 
Och mig själv så klart! 
Han är en hejare på det här med kristyr min lille son. 

Lite mer julpynt idag.
Lite i taget..
Får se om jag orkar ta tag i bocken i morrn.. Jag har kommit till insikt om ännu en ska kring mysteriet "Varför utmattad" . Jag drar igång en miljon saker samtidigt och blir väldigt ivrig att bli klar gärna igår, men om jag inte hinner / orkar eller kan göra färdigt direkt, är risken stor att det aldrig blir klart . Mycket handlar om impulskontroll, och jag vet att jag måste 
akta mig för att falla för alla mina impulser, men jag mår ju så bra av dem också!! Så det gäller att sålla, att våga vänta och se vad som händer om jag inte agerar på allt jag känner för...
Undrar vem som varit så snäll hemma hos oss! 
Lagade visst lite för mycket mat idag. 
Bara att frysa in! 

Sov gott !! 
❤️🙏🏻❤️








Kommentarer:

1 Carina Henriksson:

Åh vad trist att du upplever det så när du hälsar på på ditt jobb. Önskar du hade min känsla av att gå till mitt jobb!
Saknar dig och hoppas att saker och ting klarnar för dig snart. Och att du lyckas packa ur den tunga ryggsäcken mer och mer. Kram

Svar: Mmm. Men ingenting är ju som det ska just nu! Så det blir nog bra till slut kan jag tro. Det är ju lite trist då du inte är där med!😘 Kraaam
Fröken Matilda

2 Anna:

Åhh förstår hur du känner med besök på arbetsplatsen, just så jag tänker att det kommer kännas. Den dagen. Vad ska man säga till kollegorna?! Usch o fy, är inte alls redo för det besöket ännu...

Och du, det viktigaste just nu är att du främst har ork för dig själv. Ger dig tid att vila. Sedan sonen och mannen. Du behöver inte orka med någonting alls, utöver det.

Önskar dig en fin dag!

Kram

Svar: Ja jag börjar inse det. Jag försöker verkligen tänka på mig själv men jag får så dåligt samvete!! Men jag jobbar på det! Hoppas du haft en bra dag! Kram
Fröken Matilda

3 Anna:

Ha inte dåligt samvete, finns ingen anledning. Du är sjuk, för att bli frisk så måste du vila. Se det som din medicin❤️

Hade en riktigt bra dag igår, hoppas på en repris idag!

Kram ❤️

Svar: Hoppas jag med!! ❤️kram
Fröken Matilda

4 Piedra:

Ja, nog behöver man packa om ryggsäcken allt. Jag håller på för fullt. Det är bara det att den tycks fyllas på i snabbare takt än vad jag hinner packa ur. Så bakvänt det är att man blir stressad av att göra ingenting, när det borde vara tvärtom. Men jag känner precis igen det. Kram!

Svar: Kram!
Fröken Matilda

Kommentera här: