Namaste đŸ™đŸŒ

Att förlora sig sjÀlv en liten stund.
Nu vet jag hur det kÀnns.
Jag har aldrig varit sÄ förvirrad som jag Àr nu, samtidigt som insikter och aha-upplevelserna bara haglar in.
Det Àr nÄgra Är sedan jag lÀt stressen ta över mitt liv, nÄgra Är med auto-pilot. Och nu nÀr den inte Àr pÄkopplad hela tiden sÄ vet jag inte riktigt Ät vilket hÄll jag ska. Ibland kÀnns det sÄ sÀkert och jag fylls av visshet men i nÀsta stund vet jag inte lÀngre om idén verkligen var sÄ god...
Fram och Ă„ter.
Men ÀndÄ, det Àr jag som styr skeppet nu, inte reptilhjÀrnan och impulserna (jo ibland faktiskt ), och det Àr skönt men samtidigt sÄ förvirrande.
Det Àr skönt med jullov och ledighet, men samtidigt lÀskigt med all tid som mÄste planeras ock struktureras. En svÄrighet som jag har skaffat mig med Ären...(eller?).

En mycket klok och fin vÀn sa till mig strax innan jul att hon tyckte att jag var sÄ stark. Hon undrade hur jag orkade med allt som hÀnt under hösten. Jag kunde inte svara annat Àn att jag inte hade haft nÄgot val. Man gör det man ska liksom. Jag blir stark dÄ nÄgon behöver mig. Men nu, nÀr allt börjar ta slut, hur Àr man dÄ? NÀr man fÄr bryta ihop, reagera, kÀnna efter.!! Det Àr sÄ mycket lÀttare att vara stark ock köra pÄ Àn att kÀnna efter hur det egentligen Àr...
NÀr jag berÀttar för mina vÀnner hur vi har haft det de senaste mÄnaderna hör jag hur surrealistiskt allt lÄter. Det Àr som om jag pratar om nÄgon annan. Det hÀr kan liksom inte ha varit vÄr vardag. Det Àr för orimligt liksom. Men samtidigt pÄminns jag om vilken fantastisk familj jag har, hur vi stÄr enade ock stöttar varandra dÄ det verkligen behövs.

Vi har haft en lite annorlunda jul i Är. Sjukdomar och annat har satt stopp för firanden med mÄnga i slÀkten.
Jag har önskat mig och fÄtt ingenting i julklapp av mina förÀldrar.

KÀnslan dÄ jag vaknade pÄ juldagsmorgonen och tÀnkte pÄ det, var skön. Jag kunde kÀnna hur sovpaketen jag "fÄtt" vÀrmde och gav trygghet till barn i utsatta situationer.
Jag har Àtit ock druckit med mÄtta hela helgen, det kÀnns bra, att proppa i mig av godsaker dÄ andra lider Àr svÄrt tycker jag. Jag har fortfarande svÄrt att tÀnka pÄ hur sjukt mycket pengar vi lÀgger pÄ jul varje Är. 65 miljarder....
mÄnga matpaket till mÀnniskor i krig...
sÄ en lagom jul, med gÄvor och samvaro med de nÀrmsta, samt gÄvor till organisationer som hjÀlper pÄ plats i lÀnder dÀr mÀnniskor behöver hjÀlp, det Àr en fin sammanfattning av helgen som gÄtt..

Linnehanddukar som min mamma fÄllat av ett tyg som hennes faster en gÄng i tiden vÀvt! SÄ fint!!!
Akvarium Àr kul!

En gÄva frÄn min man, nya torkarblad till bilen Àr bra!

Jag har fÄtt gÄvor frÄn barnen i skolan med. Det vÀrmer!

Tack alla för en hÀrlig helg!

Namaste! SÄ fint! De sa att de ville ge mig en present för att jag vÀrnar om att man ska fÄ kÀnna att man duger som man Àr.

I ostbÄgelandet!
Första julen för den hÀr lilla tomtenissan!
SpÀnningen Àr olidlig.. paketspelet Àr pÄ..
Min vinst!
Älskade gammelfarmor ❀
Favvo-platsen pÄ jorden !
Med bÀrstol blir det lÀttare att ta sig fram!
Lillebror pÄ toppen av Korpklint!
Andas
Is!!
Bara ta det lugnt en stund!

Kommentera hÀr: