Så många bollar in the air

Nu är jag tacksam över att jag börjat lära mig konsten att återhämta mig. Att vila. Att vara, stänga av. För just i detta nu behövs det.


Jag ska starta ett litet pytteföretag, men det är ändå ett företag med allt vad det innebär. 


Rena grekiskan för mig, men med M som stöd,  en mamma som har skött bokföringen i ett företag ock en lillebror som är skattejurist,  så ska det nog gå ändå. Hoppas jag...

Två kurser på två olika universitet drar igång under terminen och jag har två olika jobb att sköta fram till sommaren. 

Jag insåg i kväll då jag låg bredvid Lilleman och killade honom på ryggen att oj, jag är visst lite i gång. Jag kände mig stressad där jag låg och fick använda mig av 3-2-1 övningen jag lärt mig under KBTn. 

Nu har jag spenderat en timme snart på yoga mattan. Bara legat där och surfat... drömmer mig bort. hm kanske inte riktigt rätt att göra på en yogamatta...

När jag var sjukskriven, när all tid fick gå till att ta hand om mig, då gjorde jag det. Då längtade jag inte bort. Då var jag förnöjd och vilsam i det mesta jag var i. Jag vill inte tappa det. Vill inte trassla in mig i farandet. 

Så. 
Jag måste jobba på att landa mer i allt än jag gör! Kram ock god natt ! 

Kommentarer:

1 Anonym:

Så härligt att följa dig och din resa! De ger hopp om att allt kommer bli bra;)
Jag har sen 8mån varit 100%sjukskriven och ska nästa vecka börja arbetsträna på 25% de är mycket blandade känslor. Men att läsa din blogg ger mig mycket hopp och vågar lita på att de blir bättre för varje dag! Så tack😊

Svar: Tack för att du delar med dig!! Blandade känslor ock mycket upp och ner! Jag tänkte precis nu på vägen hem hur "bra" det är att inte orka lika mycket längre. För skulle jag bli som jag var innan allt detta igen, så skulle jag krascha igen. Men hjärnan säger till när det blir för mycket och det är så bra! Lycka till med dina 25 %!!! Stor varm kram!
Fröken Matilda

2 Eva Svärd - Blogg om utmattningssyndrom:

Grattis till företaget! Vad är det för företag? Kram

Svar: Tack! Det är ju inte riktigt igång än. Men det är så att jag ska kunna jobba lite extra som Barnyogaledare! 🙏🏼
Fröken Matilda

Kommentera här: