M O N. D A Y

(null)
Tuff dag helt enkelt....
(null)
En sån dag då man behöver bästa kollegorna, vännerna och all god karma i världen för att mäkta med...
(null)
Och jag har tur på alla plan just idag. Människor som kan stötta när jag inser att jag måste hitta ännu mer balans och ro i själen..
(null)
Jag har kloka kollegor som sätter ord på det jag inte kan förklara och verkligen  vill hjälpa mig att mäkta med arbetet som krävs i mitt yrke. 
(null)
För att arbeta som lärare behöver man ha lite planeringsskills. Man måste kunna organisera material ock sånt. Det kan inte jag. Jag har inte fötts med den förmågan. Däremot har jag en gång i tiden lärt mig strategier för att klara av livet. Jag hade ordning på mig en gång i tiden. Galet bra ordning med koll på allt. 
Men det visade sig ju inte vara så bra ändå. Fast man kan ju inte veta saker innan utan en del lär man sig bara genom att dundra rakt in i dem och falla. 
(null)
Falleri fallera och en liten Ipren på det ! 

(null)
Stunder när det blir "för mycket" hur man nu definierar det begreppet, är ganska otrevliga. 
Det är stunder då minnet är så dåligt att man glömmer vad man nyss sagt. Man minns inte var man lägger saker som man precis höll i handen . Man börjar känna oro över att man blivit sjuk och likgiltigheten smyger sakta sakta in i ens liv. 

(null)
Inga kloka ord hjälper. Man är bara allmänt snurrig och när arbetsdagen är slut är man lika slut själv.  (null)
Galet egentligen att man värdesätter sitt jobb så högt att man glömmer bort att vara rädd om sig själv och sina närmaste. 
Det som är viktigt på riktigt.
(null)

Jag försöker förklara hur viktigt det är att pausa. Att landa mentalt en kort stund för att sedan vara med i matchen igen. Men i takt med att många biter ihop och inte kan pausa så gör jag det inte heller. Trots att jag nånstans därinne vet hur fel det kan bli. 

(null)
Ibland glömmer jag att jag varit i utmattningshelvetet. Ibland förnekar jag all kännedom om det och låtsas att all extra kämp är "bara" adhd. 
Men man kan Inte lura sig själv för länge.   
Näeee serru...
Hjärnan är en klok liten kroppsdel som signalerar tills man lyssnar. 
På riktigt.
Men har man svårt med konsekvenstänk är för mycket stress utan rätt återhämtning en katastrof. 
Fast det märker man ju inte förrän det är försent  
Funkar 
Funkar inte 
Finns ingen gråzon...
Tack och god natt 
❤️



(null)

Kommentera här: